پناهجویان افغان بعد از سوریه ای ها بیشترین میزان قبولی در کشورهای اروپایی را به دست آوردند

  • انتشار: ۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39742

گزارش تازه موسسه آمار اروپا نشان می دهد در سال 2017 میلادی، افغانستان بعد از سوریه بیشترین متقاضی پناهندگی در اروپا را داشته که پناهجویان افغان نیز دومین کتله ای از پناهجویان است که درخواست پناهندگی شان مورد قبول واقع می شود.

جنگ، ناامنی و شرایط بد اقتصادی بعد از خروج نیروهای خارجی در سال 2014 و روی کار آمدن حکومت وحدت ملی در افغانستان، باعث شد تا هزاران شهروند افغانستان در طی 3 سال گذشته کشور را ترک کنند. پناهجویان افغان با قبول شرایط سخت و حتی مرگ، طی 3 سال اخیر کشور را ترک و به کشورهای دیگر همچو ایران، ترکیه و کشورهای اروپایی سرازیر شدند.

طبق آمار ارائه شده توسط یوروستات، موسسه آمار اروپا که در لوکزامبورگ واقع است در سال 2017 میلادی پناهجویان کشور سوریه که با 33 درصد بیشترین میزان را به خود اختصاص داده اند، افغانستان با 19 درصد بیشترین بالاترین پاسخ مثبت را در مورد درخواست پناهندگی در کشورهای اروپایی دریافت کرده اند.

بر طبق آمار ارائه شده در یوروستات، موسسه آمار اروپا واقع در لوکزامبورگ، در سال ۲۰۱۷ با درخواست پناهندگی قریب به ۵۶۲ هزار نفر از پناهجویان در کشورهای اروپایی موافقت شد. در این میان سوریه، افغانستان، عراق، ایران، اریتره و ایران بالاترین درصد پذیرش را داشتند.

گزارش این مرکز نشان می‌دهد که تعداد درخواست‌های پناهندگی در کشورهای اروپایی نسبت به سال گذشته میلادی ۲۵ درصد کاهش یافته است. پناهجویان کشورهای سوریه (۳۳٪)، افغانستان (۱۹٪)، عراق (۱۲٪)، اریتره (۴٪) و ایران (۴٪) بیشترین پاسخ مثبت را در قبال درخواست پناهندگی خود از کشورهای اروپایی دریافت کردند.

این در حالیست که در هفته گذشته هزاران مهاجر غیر قانونی افغانستان از ترکیه به کشور بازگرداننده شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟