پشت پرده دیدار ترامپ و اون چه کسی بود و چقدر به دست آورد؟

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 43999

بعد از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی، رسانه آمریکایی گزارش کرد که در افرادی در پشت پرده این دیدار قرار داشته که مفاد کلانی را نصیب خود کرده است.

نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کوریای‌شمالی فاش کرده که باز هم پای داماد او، یعنی جارد کوشنر، در میان بوده‌ است.

داستان از جایی شروع می‌شود که یک سرمایه‌گذار آمریکایی تابستان گذشته به دولت آمریکا خبر می‌دهد پیونگ‌یانگ خواهان مذاکره با جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا، است.

نام این سرمایه‌گذار گابریل شولتز بود و در سنگاپور زندگی می‌کرد. او در سفرهایش به کوریای‌شمالی شبکه ارتباطی گسترده‌ای با مقامات پیونگ‌یانگ ایجاد کرد.

از نظر آنها، داماد ترامپ، به‌عنوان یکی از اعضای خانواده رئیس‌جمهور، هم می‌توانست بر او اثر گذارد و هم اینکه از اتهاماتی که طی ماه‌های اخیر بر دولت سایه انداخته بوده، مبرا مانده است.

به‌گفته مقامات آگاه در کاخ سفید، خود کوشنر مستقیماً در این مذاکرات پشت پرده نقشی نداشته است. در عوض، او مایک پمپئو مدیر وقت سیا، را در جریان پیشنهاد شولتز قرار داده بود.

برنده اصلی روابط دوباره ترامپ و اونْ گابریل شولتز است که ‌میلیاردها دالر از سرمایه‌گذاری در بخش معدن به جیب زده است.

شرکت او با نام «اس جی‌ای فرانتییر کاپیتال» راهبرد پرخطری را در زمینه سرمایه‌گذاری در بازارهای به‌اصطلاح نوپا (از قبیل اتیوپی و مغولستان) در پیش گرفته است.

▪️پیش از آنکه دولت اوباما سال ۲۰۱۶ میلادی، تحریم‌های اقتصادی را علیه کوریای‌شمالی اعمال کند، شولتز سرمایه‌گذاری‌های محدودی نیز در پیونگ‌یانگ انجام داده بود.

منبع: شرق

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟