پست های مهم کماکان در انتظار حکم رئیس جمهور

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 6244
اشرف غنی

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از «جمهور»، بیش از هشت ماه از حیات حکومت وحدت ملی می‌گذرد اما تاکنون این حکومت نتوانسته بسیاری از ادارات را از سرپرستی خارج و رؤسای آن ادارات را تکمیل کند.

هر چند کابینه رو به تکمیل است اما از سرنوشت دادستان کل، رئیس دادگاه عالی و رئیس بانک مرکزی هنوز هم خبری در دست نیست.

این در حالی است که «جاوید فیصل» از سخنگویان رئیس اجرایی گفت: رهبران حکومت درخصوص معرفی نامزد دادستانی کل، دادگاه عالی و بانک مرکزی در حال کار هستند تا چهره‌های مناسب را برای این کرسی‌ها انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: هنوز رهبران حکومت برای معرفی ریاست این ادارات، به توافق نهایی دست نیافته‌اند اما گفتگوها در این خصوص ادامه دارد.

سخنگوی ریاست اجرایی تأکید کرد: رهبران حکومت وحدت ملی برای گزینش رؤسای ادارات مستقل کشور نیز کار می‌کنند؛ اما این روند زمان گیر خواهد بود و مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

مجلس نمایندگان نیز در انتظار معرفی نامزدان دادستانی کل، ‌دادگاه عالی و بانک مرکزی است و از حکومت وحدت ملی می خواهد تا سرنوشت این نهادها را روشن سازد.

«نظیراحمد احمدزی» معاون دوم مجلس نمایندگان گفت: رهبران حکومت تعهد داده‌اند به زودی، افراد مشخصی را برای این کرسی‌ها معرفی کنند.

این مقام هیئت اداری از حکومت وحدت ملی خواست: هر چه زودتر به سرپرستی ادارات نقطه پایان گذاشته و فعالیت‌های این ادارات قانونی شوند.

نه تنها نهادهای قضایی و بانک مرکزی افغانستان بلکه بسیاری از ولایت‌ها نیز در حالت سرپرستی به سر می‌برند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟