پرتاب کفش به سوی حکمتیار در نماز جمعه هرات

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30889

روز گذشته (جمعه) در هنگام سخنرانی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در مسجد جامع ولایت هرات، یک فرد به سوی او در هنگام امامت نماز جمعه کفش پرتاب کرده است.

دیروز جمعه، زمانی‌که آقای حکمتیار در مسجد جامع بزرگ این شهر در حال ادای خطبه‌ی نماز جمعه بود، مرد جوانی با پرتاب لنگه‌ی کفشی به سمت او، خبرساز شد.

شاهدان عینی گفته‎اند که پس از پرتاب کفش، صف نماز بهم خورد و بسیاری‎ها به گمان این که مهاجم انتحاری وارد نمازگزاران شده، محل را ترک کردند.

پس از پرتاب کفش به سوی حکمتیار، برای پنج دقیقه جریان برگزاری نماز مختل و سپس اقامه شد.

سخنگوی حزب اسلامی افغانستان نیز در پی این رویداد در نخستین ساعات، با نشر پیامی گفت که در مسجد جامع بزرگ هرات به کسی آسیب نرسیده و کفشی که به سمت آقای حکمتیار پرتاب شده پیش از رسیدن به هدف، توسط مردم مهار شده است.

حشمت‌الله ارشد از سخنگویان اسلامی پرتاب کفش به سمت آقای حکمتیار را کار «شبکه‌های جاسوسی استعمار و حلقات مزدور و غلام» عنوان کرده، خوشحالی‌های ناشی از آن را نیز نکوهش کرده است.

بنا به اطلاعات رسیده، اداره‌ی امنیت ملی هرات این مرد را بازداشت کرده است. واکنش‌ها به سفر آقای حکمتیار به هرات در حالی قوت گرفت که او دست‌کم در سه سخنرانی خود در این شهر، خواستار محاکمه جنایت‌کاران جنگی شد.

گلبدین حکمتیار، در ماه ثور سال جاری پس از سال‌ها مخالفت با حکومت افغانستان وارد کابل شد.

توافق‌نامه‌ی صلح میان حزب اسلامی حکمتیار و حکومت وحدت ملی در ماه میزان سال گذشته به امضا رسید. بر مبنای این توافق‌نامه، آقای حکمتیار به حامیانش دستور داد به شورش علیه دولت افغانستان پایان دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟