پاکستان و عربستان در بخش نظامی همکاری می کنند

  • انتشار: ۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 39744

یک روزنامه پاکستانی در گزارشی از همکاری عربستان و پاکستان در بخش نظامی خبر داده است، طبق این گزارش پاکستان نظامیان ائتلاف عربستان را که در حمله به یمن دست دارند را آموزش می دهد.

روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون پاکستان از قول منابع آگاه در دولت اعلام کرد که این کشور، آموزش نظامیان ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان را برعهده می گیرد.

به گزارش ایرنا، حدود سه سال پیش عربستان سعودی در اقدامی یکجانبه و بدون هماهنگی با برخی کشورهای مسلمان مناطق خاورمیانه، آسیا و آفریقا از جمله پاکستان، نام آنها را در فهرستی واحد قرار داد و نام آن را به اصطلاح ائتلاف «مبارزه با تروریسم» گذاشت.

جنرال راحیل شریف فرمانده پیشین ارتش پاکستان نیز به عنوان ریاست به اصطلاح ائتلاف خودساخته «مبارزه با تروریسم» انتخاب شد.

پاکستان پس از کشمکش های فراوان در داخل کشور و با وجود مخالف سخت مردم، عضویت این ائتلاف را پذیرفت ولی اعلام کرد : هرگز در لشگرکشی های این ائتلاف به کشورهای منطقه یا هر کشور دیگر شرکت نمی کند، بلکه در زمینه فعالیت های آموزشی و لجستیکی در ائتلاف شرکت می کند.

ائتلافی که با وجود گذشت سه سال از تشکیل آن، هنوز اهداف و برنامه هایش را اعلام نکرده و کشورهای عضو هنوز نمی دانند با چه هدفی به عضویت اجباری این ائتلاف درآمده اند.

شاهدخاقان عباسی نخست ‌وزیر پاکستان اخیرا در سفر به عربستان در شهر الجبیل با ‘سلمان بن عبدالعزیز’ پادشاه عربستان دیدار و درخصوص راه‌های ارتقای بیشتر مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

روزنامه اکسپرس تریبیون چاپ پاکستان در خبری نوشته است، آموزش نظامیان ائتلاف سعودی را به عهده گرفته و آنها را با فناوری روز در زمینه آموزش دفاعی آشنا کنند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟