پاسخ عبدالله در مورد عدم استعفای اشرف غنی با وجود وخامت اوضاع

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 43854

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در پاسخ به سوالی که بعد از وخامت اوضاع در افغانستان و وضعیت بد مردم چرا رئیس جمهور اشرف غنی استعفا نمی دهد، گفته است که به دلیل برگزار نشدن انتخابات پارلمانی که یکی از این کمبودها در این حوزه است.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی تاکید کرد هیچ کس نمی‌تواند وعده دهد که افغانستان در طول دو سه سال به بهشت تبدیل شود اما ما وعده داده‌ایم که گامهایی دراین مسیر برداریم. پیشتر وی اعتراف کرده بود که دولت وحدت ملی در اجرای برخی از تعهدات شکست خورده است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اشرف غنی پس از وخیم شدن اوضاع در افغانستان استعفا نمی‌دهد، گفت: در برخی از حوزه‌ها کمبودهایی وجود دارد. انتخابات پارلمانی در طول چند ماه آینده برگزار می‌شود. این انتخابات باید برگزار شود این یکی از کمبودهاست.

این اظهارات رئیس اجرایی در حالی مطرح می شود که در دوره بیش از سه ساله حکومت وحدت ملی اوضاع در کشور به شدت به وخامت گراییده است.

طالبان و گروه های ترویستی دیگر حملات تروریستی خود را در کشور افزایش داده است. حملات انتحاری باعث جان باختن صدها تن شده است، بسیاری از شهروندان با وجود قبول خطرات کشور را ترک و به کشور دیگر می روند، وضعیت اقتصادی مردم به شدت ضعیف شده است و دالر و یورو هر روز در مقابل واحد پول افغانستان افزایش می یابد.

همه این موارد در کشور در حالی به وقوع پیوسته که این دو رهبر حکومت وحدت ملی در زمان کمپین های انتخاباتی، وعده ایجاد امینت، ایجاد شغل و صدها مورد دیگر را داده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟