ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب به دست طالبان سقوط کرد

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 26867

گزارش‌ها از شمال افغانستان می‌رسانند که ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب به دست گروه طالبان سقوط کرده‌است. اما این خبر تاکنون از سوی مقامات تایید نشده است.

به گزارش منابع از ولایت فاریاب لولاش مرکز ولسوالی کوهستان فاریاب در اثر حملات تهاجمی طالبان که ساعت ۱۰ شب گذشته آغاز شده بود سقوط کرد.

یک خبرنگار محلی در شمال کشور در صفحه اجتماعی خویش نوشته است “یک سرباز پولیس در حالیکه گلویش را بغض گرفته در یک تماس تلفونی می گوید که از دو ماه به اینسو با ده ها محرومیت مهمات ، غذا و بیخوابی ، از مرکز و حاکمیت دولت دفاع کردند و همسنگران شان را از دست دادند اما آنچه لازم بود کمک به موقع صورت نگرفت سرنوشت همه شان را در پرتگاه مرگ قرار داده است ، این سرباز با تمام این گلایه می گوید مقدار مهمات و غذای که دارند تا دم مرگ می جنگند و تسلیم نخواهد شد مشروط بر اینکه در آخرین دقایق زندگی مقام های کشور و اداره محلی فاریاب به کمک شان بشتابند .”

وی در ادامه نوشته است، از رویداد دیشب یک نظامی کوماندو اردوی ملی و چهار پولیس ملی ، پس از سقوط مرکز کوهستان لادرک شدند و احتمال اسارت شان به دست طالبان می رود. یکتن از سربازان پولیس در تماس تلفونی می گوئید مرکز لولاش با ساختمان های قومندانی امنیه و ولسوالی کوهستان ، ساعت یک امشب به دست طالبان سقوط کرد .

این سرباز می گویئد نزدیک به 180 نظامی پس از سقوط مرکز ولسوالی ، به یک قلعه جنگی عقب نشینی کرده اند.

وی عامل سقوط ولسوالی را عدم اجراعات لازم مقام های نظامی می داند .”

در همین حال احمد جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب می گوید نشست فوق العاده برای نجات ولسوالی کوهستان هم اکنون تدویر شده و اقدامات لازم صورت می گیرد .

به دلیل موقعیت استراتژیک و مصوون کوهستان، ممکن است این ولسوالی به مرکز فرماندهی طالبان در فاریاب تبدیل شود.

گفتنی‌ست که فاریاب از جمله ولایت‌هایی در شمال افغانستان که در این اواخر گروه طالبان در بخش‌های از این ولایت حضور گسترده داشته‌اند.

مسؤولان در وزارت‌های امور داخله و دفاع ملی تا به حال در مورد سقوط ولسوالی کوهستان ولایت فاریاب چیزی نگفته‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟