ولسوالی خواجه غار، تخار پس از کنترول چند ساعته از تصرف طالبان خارج شد

  • انتشار: ۱ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15089

ولسوالی خواجه غار ولایت تخار، پس از درگیری چند ساعته دوباره از کنترول طالبان خارج شد.

دفتر مطبوعاتی والی تخار با بیان اینکه؛ ولسوالی خواجه غار از تصرف طالبان خارج شده است گفت که طالبان بعضی از مناطق این ولسوالی را به آتش کشیده است.

گزارش ها می رساند که طالبان بعد از اینکه ولسوالی خواجه غار را تصرف کرد، تعدادی از مراکز دولتی و غیر دولتی را با آتش کشید اما صبح امروز دوباره این ولسوالی از اختیار طالبان خارج شد.
گفته می شود در درگیری بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالب، تلفاتی به دو طرف وارد شده است.

ولسوالی خواجه غار ولایت تخار در حالی از تصرف طالبان خارج می شود که روز گذشته نیز ولسوالی خان آباد ولایت کندز برای ساعاتی در تصرف طالبان بود، اما نیروهای امنیتی توانستند شبه نظامیان طالب را از این ولسوالی خارج سازند.

افزایش درگیری‌ها و سقوط مناطق یکی پی دیگر، بحث مدیریت جنگ را به یک موضوع محوری مبدل کرده است. تا کنون نگاه اصلی این است که جنگ از بیرون مدیریت می‌شود و نیروهای امنیتی کشور در وضعیت دفاعی قرار دارند.

سقوط ولسوالی ها در حالی اتفاق می افتد که، منطقه‌ی دهنه‌ی‌غوری ولایت بغلان چند روز پیش به‌دست طالبان سقوط کرد و بغلان مرکزی نیز در معرض تهدید بلند امنیتی قرار دارد، در هلمند نیز چندین ولسوالی به‌دست طالبان افتاده و برخی ولسوالی‌های دیگر هم میان دو طرف دست‌به‌دست می‌شوند. در بسیاری ولایات دیگر از جمله بادغیس، زابل، غزنی، ننگرهار، نورستان و بدخشان اوضاع غیرعادی است و گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص طالبان در حال قدرت نمایی هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟