وقتی کمیسیون انتخابات، پروسه ملی را به تمسخرمی‌گیرد

  • انتشار: ۱ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 39765

حضور کم رنگ مردم در مراکز ثبت نام رای دهی برای انتخابات، باعث انتقادهای بسیاری از روش حکومت برای جلب مردم شده است، این انتقادها باعث شده تا کمیسیون انتخابات به روش های غیر منطقی برای جذب مردم به مراکز ثبت نام دل خوش کند.

درپی انتقادات جدی مردم و فعالان سیاسی درکم کاری و بی برنامگی کمیسیون انتخابات برای ثبت نام مردم، پاسخ این نهاد از زبان یکی از کمیشنرانش در رسانه‌ها چنین است: “در زمینه اطلاع دهی، ما روی بدیل‌ها کار می‌کنیم. فعالیت‌های کمیسیون در نصب پوستر‌ها، بیلبورد، تیاتر نمایشی کم بوده و ما اعتراف می‌کنیم و این روزها ما روی بدیل کار می‌کنیم. یکی از راه‌های بدیل این بوده که با هلیکوپتر بتوانیم در جاهایی شلوغ پیام‌های خوب بفرستیم. در هر شهر دو موتر توسط مایکروفون اطلاع دهی کنند.”

وقتی دست اندرکاران یک نهادملی، برای انجام یک مسئولیت ملی تا بدین اندازه بی برنامه و سهل انگار باشند از مردم چگونه می‌توان انتظار داشت که برای ثبت نام حضورپیداکنند؟ باوجود بودجه هنگفت و مسئولیت خطیر و روش های موثر دیگر آیا پیش کش کردن چنین بدیل هایی توهین به شعور مردم نیست؟ آیا با هشدار و فشار و روش های غیرقانونی و تمسک به شیوه‌های کودکانه آن بی توجهی ها و تمسخرجبران خواهدشد؟ ….

شکور اخلاقی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟