وزیر دفاع آلمان خواستار تمدید یک ساله ماموریت نظامیانش در افغانستان شد

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34506

در حالیکه ماموریت نظامی آلمان در ماه جنوری در افغانستان به پایان می رسد، وزیر دفاع این کشور خواستار تمدید یک ساله ماموریت نظامی این کشور در افغانستان شد.

اورسولا فان درلاین وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در گفتگو با گروه رسانه ای آلمانی ‘فونکن مدینگروپه’ گفت که در هفته های آینده صرفنظر از اینکه دولت جدید در آلمان تشکیل شده باشد یا نه ، با تمام احزاب پارلمان در خصوص این مساله بحث و گفت و گو خواهد کرد.

وی گفت که از تمدید مجوز حضور خارجی نیروهای نظامی آلمان در اوایل سال آینده (2018) نه فقط برای سه ماه بلکه برای مدت یک سال استقبال می کند.

وزیر دفاع آلمان گفت که متحدان آلمان روی ادامه حضور نیروهای آلمانی حساب می کنند.

فان در لاین در این خصوص گفت که وظیفه مبارزه با داعش و ایجاد ثبات در عراق هنوز به اتمام نرسیده است.

ارتش آلمان هم اکنون با 980 سرباز در ماموریت بین المللی در افغانستان در زمینه آموزش نیروهای افغانستانی شرکت دارد. بیشتر نظامیان آلمانی در شمال کشور و در شهر مزار شریف مستقر هستند. چند ماه پیش یک تانکر مملو از مواد منفجره قصد حمله به سفارت آلمان در کابل را داشت که قبل از رسیدن به هدف منفجر شد. این حمله یکی از خونین ترین حملات در کابل بود.

پیش از این نشریه اشپیگل گزارش داده بود که دولت قصد دارد ماموریت نظامیانش را در افغانستان را برای سه ماه تمدید کند و در ماه آپریل 2018 درباره تغییر احتمالی ماموریتها تصمیم بگیرد .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟