وزارت دفاع: به سربازان دستور داده شده تا به راکت پراکنی پاکستان جواب متقابل داده شود

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 36710

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع در واکنش به راکت پراکنی های پاکستان به خاک افغانستان، می گوید؛ به نیروهای ارتش دستور داده شده است که تا به هرگونه تیراندازی از آن سوی مرز پاسخ مشابه دهند.

جنرال دولت وزیر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید از این‌که پاکستان به سوی انزوای سیاسی روان است، به حملات توپخانه‌ای بر مناطق شرق افغانستان ادامه می‌دهد.

وزیری به رادیو آزادی گفته است به نیرو‌ های ارتش ملی دستور داده شده تا به هر تیراندازی از آنسوی مرز، پاسخ مشابه بدهند.

او افزود: ​”پاکستان در وضعیت بدی قرار دارد. فشار‌های بین المللی بر پاکستان وجود دارد، هر روز تنها تر می‌شود. این نتیجه از سیاست مثبت و تلاش‌های حکومت افغانستان است که پاکستان به سوی انزوا روان است. بیشتر به سوی انزوا خواهد رفت. ما به نیرو‌ های سرحدی ما دستور دادیم که از هر محلی بالای‌شان تیر اندازی می‌شود، آن‌ها نیز عمل کنند.”

این در حالیست که فرماندهی پلیس کنر دو روز قبل گفته بود، پاکستان بیش از 100 راکت به مناطقی از این ولایت پرتاب کرده است که این راکت‌ها به مناطق مسکونی در روستاهای سورکمر، کچلی، ساونو و شینگی باعث زخمی شدن چند غیر نظامی شده است.

گفته می‌شود که در این راکت پراکنی‌های نظامیان پاکستان به خاک افغانستان، چهار عضو یک خانواده شامل یک مرد، یک زن و دو کودک زخمی شده‌اند.

پاکستان طی سال های گذشته تاکنون بارها مناطق مرزی افغانستان را آماج حملات راکتی خود قرار داده و تلفات جانی و مالی را به بار آورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟