وزارت دفاع، گزارش سیگار در مورد تلفات نیروهای افغان را رد می کند

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 28015

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع، گزارش اداره بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) را در باره میزان تلفات نظامیان افغان، رد کرد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع، پس از انتشار تازه ترین گزارش سیگار گفت که نظامیان افغان، در نبردها متحمل تلفات می شوند، اما آماری که اداره بازرسی ویژه امریکا، ارائه داده است، صحیح نیست.

سیگار در گزارش خود اعلام کرده است که در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی، 2 هزارو 531 تن از نظامیان افغان کشته و 4 هزارو 238 تن دیگر زخمی شده اند.

این آمار نشان می‌دهد که به طور میانگین روزانه 20 سرباز و پولیس در افغانستان کشته می‌شوند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در عین حال گزارشی از میزان تلفات دقیق نظامیان افغان را ارائه نداده است.

اداره بازرسی ویژه امریکا در امور افغانستان در گزارش خود گفته است که اطلاعات خود را از فرماندهان نظامی افغان کسب کرده است.

در گزارش «سیگار» به نقل از فرماندهان آمریکائی مستقر در افغانستان آمده است که نبرد نیروهای دولتی افغان با گروه های مسلح، تقریبا به «بن‌بست» رسیده است.

سیگار در گزارش خود گفته است که در 15 سال گذشته، دولت آمریکا 714 میلیارد دالر برای کمک به دولت افغانستان و بازسازی زیرساخت های کشور هزینه کرده که به خاطر فساد نهادینه شده در افغانستان و نبود نظارت صحیح بر هزینه ها، بخش زیادی از این کمک ها در واقع دور ریخته شده و هدف اصلی که نابودی گروه طالبان بوده، به وقوع نپیوسته و این گروه قدرتمندتر شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟