واکنش طالبان و ناتو به کشته شدن عضو ارشد شبکه القاعده در افغانستان

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34064

بعد از کشته شدن عمر خطاب ارشد ترین عضو شبکه القاعده در افغانستان، طالبان و نیروهای ناتو در افغانستان با انتشار بیانیه ای به این خبر واکنش نشان دادند. طالبان کشته شدن این رهبر القاعده را بی اساس می خواند و ناتو در بیانیه اش گفته است این عمليات نشان داد که نيروهاى افغان به چه اندازه پيشرفت کرده است.

ديروز رياست عمومى امنيت ملى افغانستان، با نشر يک خبرنامه گفته بود که در عمليات مشترک نيروهاى افغان و خارجى، حدود ٨٠ مخالف مسلح به شمول يکى از رهبران القاعده کشته شده اند.

در خبرنامه ای که از سوى دفتر مطبوعاتى نيروهاى ناتو به نشر رسیده است، نگاشته شده که عمر خطاب رهبر کشته شدۀ القاعده که به عمر منصور شهرت داشت، رهبر درجه دوم القاعده در شبه جزیرۀ هند بود.

خبرنامه افزوده است که وی، در حملات مستقيم بر نيروهاى افغان و بين المللى دست داشت و طالبان را در بخش استعمال سلاح هاى سنگين کمک مى کرد.

جنرال نيکلسون فرمانده نيروهاى ناتو در افغانستان گفته است اين عمليات نشان داد که نيروهاى افغان به کدام اندازه پيشرفت کرده اند.

گروه طالبان نیز پس از کشته شدن این عضو القاعده از خود واکنش نشان داده و آن را بی اساس و شایعۀ دولت افغانستان خوانده‌است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که نیروهای امنیتی افغان شایعاتی را نشر کرده که در نتیجۀ عملیات‌های مشترک شان با نیروهای خارجی در ولایت‌های غزنی، زابل و پکتیا، شماری از اعضای شبکۀ القاعده و طالبان کشته و یا دست‌گیر شده‌اند.

این درحالی‌ست که ریاست امنیت ملی افغانستان با نشر خبرنامه‌‎یی روز گذشته گفته بود که عمر خطاب مشهور به عمر منصور، بلندپایه‌ترین عضو شبکۀ القاعده در افغانستان با ۸۰ تن دیگر کشته شده‌است.

عمر خطاب مشهور به عمر منصور باشندۀ اصلی پاکستان بوده که از چند سال بدینسو، در عملیات‌های تخریبی و تروریستی عملا در افغانستان دست داشته‌است.‌

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟