واکنش طالبان به نشست صلح عربستان

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 44881

طالبان در واکنش به نشست علمایی از کشورهای مسلمان در عربستان سعودی، گفته است که جنگ آنها برادرکشی نیست بلکه مبارزه در برابر کسانی اند که کشور را اشغال کرده است.

طالبان با انتشار بیانیه ای گفته است که آن عده اشخاصی که جنگ طالبان را باطل اعلام می کند، در حقیقت مخالف ارزش های دینی، کشور و ملت افغانستان است.

طالبان در بیانیه خود آورده است “جنگ جاری در افغانستان جنگ بین الافغانی و یا قتال بین المسلمین نیست. این جنگ ۱۷ سال پیش زمانی آغاز شد که امریکا با نیروهای زمینی و هوایی خود بر افغانستان یورش آورد و بالمقابل آنان به دفاع پرداختند.

طالبان گفته است که اگر این جنگ بین الافغانی بود، میلیاردها دالر از سوی آمریکایی ها در افغانستان هزینه نمی شد و هزاران سرباز آمریکایی کشته نمی شد.

طالبان در ادامه بیانیه ی خود گفته است که کسانی که از نیروهای خارجی در افغانستان حمایت می کند، در برابر دین و ارزش های ملی شان می جنگند. و حضور آنها در کنار خارجی ها نمی تواند ماهیت جنگ را تغییر بدهد، چون آنها مستقل نیستند.

عربستان سعودی و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی امروز و فردا 10 و 11 جولای میزبانی کنفرانس بین‌المللی علمای مسلمان درباره صلح و ثبات در افغانستان را برعهده خواهند داشت.

این کنفرانس بین‌المللی با حضور عالمان دینی افغانستان و گروه دیگر از علمای مسلمان سراسر جهان و با هدف اقداماتی به منظور دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان برگزار شود.

جلسه افتتاح این نشست در جده برگزار می‌شود و مراسم آغاز به کار این کنفرانس به میزبانی عربستان و با حضور دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و نمایندگانی از افغانستان و رهبران مذهبی خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟