واکنش طالبان به تحویل چرخبال های بلک هاوک به نیروهای هوایی افغانستان

  • انتشار: ۱۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31586

بعد از تحویل چندین چرخبال بلک هاوک آمریکایی به نیروهای هوایی افغانستان، طالبان گفته است که این چرخبال اهداف ما را محکم تر می کند و به نفع ما هدف ها را از بین می برد.

ایالات متحده امریکا روز گذشته در مراسمی، چندین چرخ‌بال بلک‌هاوک را در ولایت قندهار در حضور رییس جمهور غنی و شماری دیگر مقام‌های امنیتی به نیروهای هوایی کشور تسلیم نمود.

گروه طالبان پس از تحویلی چرخ‌بال‌های بلک‌هاوک به نیروهای هوایی افغانستان واکنش نشان داده وافزوده‌اند که این چرخ‌بال‌ها بازوی ما را محکم خواهند کرد.

گروه طالبان با نشر بیانیۀ خطاب به امریکا گفته‌است که طیاره‌های شما مثل موترهای هاموی و رینجرها، بازوی ما را محکم خواهند کرد و چرخ‌بال‌ها هم به نفع ما اهداف را از بین خواهند برد.

طالبان تاکید کرده‌است که اگر کسی باورد ندارد، تجربه نمایند و علاوه کرده‌اند که امریکا در در اوایل نیز، از صد ها طیارۀ در افغانستان استفاده کرده‌است.

طالبان در بیانیۀ شان گفته‌اند که فرمان‌ده امریکایی و اشرف غنی فراموش نکنند که جنگ فعلی از طرف ما جنگ تکنالوژی نیست؛ بل‌که جنگ ایدیالوژی و انگیزه است، چیزی که در نزد آن‌ها دیده نمی‌شوند.

این گفته‌های گروه طالبان در حالی ابراز می‌شوند که محمد اشرف غنی، ریس جمهوری کشور در مراسمی تحویلی چرخ‌بال‌های بلک‌هاوک به نیروهای هوایی، گفته بود که طالبان هنوز هم در مرحلۀ انتخاب قرار دارند و باید دست از خون‌ریزی بردارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟