واکنش رئیس اجرایی به اظهارات عطا محمد نور

  • انتشار: ۴ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34835

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به اظهارات عطا محمد نور عضو ارشد حزب جمعیت گفت که که او تا پانزده روز قبل طرف‌دار منظوری استعفانامه عطامحمد نور نبود، اما پس از آن در نتیجه اطمینان حزب جمعیت مبنی‌بر این‌که روی این مساله با ریاست‌جمهوری توافق می‌کند، از منظوری استعفا حمایت کرد.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی در واکنش به اظهارات اخیر عطا محمد نور در نشست شورای وزیران گفت: تصمیم که در مورد عطا محمد نور گرفته شد، تا 20 روز پیش با رییس جمهور می‌گفتم که یک راه حل پیدا شود، اما 15 روز پیش با منظوری استعفای نور موافقت کردم.

عطامحمد نور روز شنبه عبدالله عبدالله متهم کرد که نزدیک به هشتاد درصد در کنار زدن وی از رهبری ولایت بلخ تلاش کرده است. آقای نور هم‌چنین از رییس اجرایی به عنوان دشمن جمعیت یاد کرده گفت که عبدالله عبدالله اکنون دندان‌هایش را بر وی تیز کرده است. عطامحمد نور هشدار داد که «دندان‌های» عبدالله را می‌کشد.

عبدالله با اشاره به سخنان نور که گفته بود دندان‌های عبدالله را می‌شکنم گفت من در کنار دیگر تکلیف‌هایی که دارم، باید متوجه دندان‌های خود هم باشم. اطمینان می‌دهم که از دندان‌های خود حفاظت می‌کنم.

او بدون اشاره به کنار رفتن عطا محمد نور از بلخ گفت، اگر کسی از جای کنار برود آسمان به زمین نمی‌خورد.

جنجال ها بین حکومت و عطا محمد نور از زمانی به قوع پیوست که ارگ ریاست جمهوری با نشر بیانیه ای اعلام کرد اشرف غنی رئیس جمهور با استعفای والی بلخ از مقامش موافقت کرده است. بعد از این اقدام آقای نور نیز گفت از مقامش کنار نمی رود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟