واکنش حزب جمعیت به اظهارات زلمی خلیل زاد

  • انتشار: ۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36234

بعد از اظهارات زلمی خلیل زاد سفیر سابق آمریکا در افغانستان در مورد اختلاف بین عطا محمد نور و اشرف غنی، حزب جمعیت می گوید؛ اظهارات آقای خلیل زاد نظر شخصی وی است و او مامور دولتی نیست که برای حل این موضوع گماشته شده باشد.

حزب جمعیت اسلامی می‌گوید، سخنان زلمی خلیل زاد در پیوند به تنش بمیان آمده میان ارگ و عطا محمد نور نظر شخصی وی است و هر کس می‌تواند در این زمینه اظهار نظر داشته باشد.

ذبیح الله فطرت معاون سخنگوی حزب جمعیت به رادیو آزادی گفته است که آقای خلیلزاد نه سمت رسمی دارد و نه برای حل قضیه از جانب کسی گماشته شده‎است.

وی افزود: “آقای خلیلزاد منحیث یک شخص عادی اظهار نظر کرده، آقای خلیلزاد مأموریت ندارد، جمعیت پیشنهادات‌اش را به ارگ فرستاده و انتظار پاسخ آنرا دارد.”

این در حالیست که زلمی خلیل زاد سفیر پیشین امریکا در افغانستان که به تازه‌گی به افغانستان آمده بود در یک نشست با رسانه‌ها، به عطا محمد نور هشدار داده که صبر و حوصله حکومت و شریکان خارجی افغانستان در برابر وی زیاد نخواهد بود و جهانیان اجازه دوام تنش‌ها را نمی‌دهند.

بیش از یک ماه می‌شود که استعفای عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ از سوی رئیس جمهور غنی منظور شده و به‌جای او انجنیر داوود که تا حال به کار‌ش آغاز نکرده، معرفی شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟