واکنش به اظهارات غنی در مورد چادر پوشیدن

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33950

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسمی در کابل گفته است که هر فردی که ادعا دارد یک عضو حکومت با داعش رابطه دارد، بیاید و ادعای خود را ثابت کند، در غیر آن باید چادر بپوشد. این اظهارات غنی با واکنش های تندی روبرو شده است. فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان می گوید برایم تعجب آور است که هنوز چادر پوشیدن هم جز ادبيات طعنه آور سياسى استفاده مي شود.

آقای غنی، که در مراسم آغاز انتقال مسوولیت نیروهای سرحدی افغان از وزارت داخله به وزارت دفاع سخنرانی می کرد، ضمن حمایت از قوای افغان گفت “هرکسی که ادعا دارد که یک عضو عالی رتبه این کشور یا وسط رتبه یا غیره همرای داعش شامل است، جرات کند به محکمه بیاید ادعای خود را ثابت کند، اگر نه چادر بپوشد.”

رئیس جمهور افغانستان ضمن حمایت از قوای افغان، تاکید کرد که نیرو های امنیتی آن کشور از طریق عملیات های نظامی، افغانستان را به سمت ثبات سوق می دهد.

این اظهارات آقای غنی با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی روبرو شد، بسیاری ها این گفته های رئیس جمهور را به نوعی تفکر زن ستیز وی می داند.

فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در صفحه اجتماعی فیسبوک خود نوشته است ” برايم تعجب آور است كه در ميان سياسيون حتى در سطح نخبه هم چادر پوشيدن يك عمل شرم آور تلقى شده و هنوز هم جز ادبيات طعنه آور سياسى استفاده مي شود.

وی در ادامه نوشته است؛ من چادرم را جز هويتم دانسته و آنرا مانع پيشرفتم نمی دانم بلكه، مفكوره ى آنانى را كه فكر مي كنند با تحميل چادر به زنان مانع پيشرفت آنان خواهند شد مانع جدى در راه مشاركت واقعى و معنى دار زنان مي دانم .

وی می گوید؛ ادبيات سياسى افغانستان به شدت ادبيات مردانه است.

اظهارات آقای غنی در مراسم انتقال مسئولیت نیروهای سرحدی از وزارت داخله به وزارت دفاع با واکنش های تندی در بین مردم مواجه شده است. هر چند که شاه حسین مرتضوی سخنگوی ارگ با دفاع از اشرف غنی نوشته است دفاع از حقوق زنان تنها با صحبت کردن انجام نمی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟