والی نام نهاد طالبان برای ولایت بغلان به هلاکت رسید

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21034

در نتیجه عملیات شب گذشته نیروهای ویژه ارتش و ماموریت حمایت قاطع در منطقه دندغوری ولایت بغلان، مولوی لعل مشهور به هلال، والی خود خوانده طالبان برای ولایت بغلان به همراه 15 تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

مقام‌های امنیتی افغان گفته اند، شب گذشته نیروهای قطعات خاص و مأموریت حمایت قاطع در ساحۀ دندغوری ولایت بغلان، عملیاتی را بر مراکز مخالفین مسلح انجام دادند که در نتیجه، به شمول والی نام‌نهاد طالبان برای آن ولایت، ۱۵ جنگجوی آن گروه از پا درآمدند.

احمدجاوید سلیم، سخنگوی نیروهای خاص کماندوی ارتش گفته است که این عملیات، حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته آغاز و تا ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز، ادامه یافت.

او افزود که طالبان در برابر این عملیات مقاومت شدید کردند؛ اما در نتیجه عملیات زمینی و هوایی نیروهای قطعات خاص و مأموریت حمایت قاطع، مولوی لعل مشهور به هلال، والی خودخوانده طالبان با ۱۵ تن از افراد این گروه کشته شدند.

آقای سلیم گفت که قاری جانباز، قاری خالد، قاری عبدالرحیم، شیر علم و یک تن نقاب‌پوش هم در این عملیات از پا درآمدند و سه جنگجوی دیگر این گروه با تجهیزات نظامی شان، گرفتار شدند.

به گفتۀ سخنگوی نیروهای خاص کماندوی ارتش، هنوز روشن نیست که جنگجویان نقاب‌پوش در این ساحه کی‌ها اند؟ اما با کشته‌شدن یک تن آنان، اکنون کار جریان دارد تا مشخص گردد که آمدن افراد نقاب‌پوش به این ساحه، برای مولوی لعل، چقدر مهم بوده است که تمام سرگروپ‌های خود را گردهم آورده بود.

تا اکنون، مخالفان مسلح دولت در مورد کشته‌شدن افراد شان در بغلان چیزی نگفته اند.

در کندز و بغلان، از ولایات شمال‌شرقی افغانستان، عملیات نیروهای خاص و مأموریت حمایت قاطع برضد مخالفان مسلح، اخیراً شدت یافته است که در چند هفتۀ اخیر، تلفاتی را به شورشیان وارد کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟