هیچ یک از رهبران حکومت وحدت ملی برای مراسم تحلیف دونالد ترامپ دعوت نشده است

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17162

مقامات در ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجرایی تایید می کنند که هیچ کدام از رهبران حکومت وحدت ملی برای مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا دعوت نشده اند.

سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد که از دولت این کشور برای حضور در مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا دعوت نشده است.

هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور در یک نشست خبری تایید کرد که افغانستان در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا دعوت نشده است.

پیش از این نیز مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجرایی گفته بود هیچ کدام از رهبران حکومت وحدت ملی به این مراسم دعوت نشده است.

رحیمی می گوید که دعوت نشدن رهبران افغانستان در مراسم تحلیف دونالد ترامپ رییس‌جمهور جدید امریکا، به معنی نادیده گرفته شدن افغانستان از سوی این کشور نیست.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور منتخب جدید امریکا قرار است که فردا جمعه ۲۰ جنوری سوگند وفاداری خود را به‌عنوان رییس‌جمهور امریکا یاد کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ از رهبران شماری از کشورها از جمله پاکستان نماینده‌ای را در مراسم تحلیف خود دعوت کرده است.

دونالد ترامپ در زمان کمپاین‌های انتخاباتی خود نیز اشاره‌‌ی جدی در مسایل افغانستان نداشت، این در حالی است که افغانستان یکی از هم‌پیمان امریکا به شمار می‌رود که پیش از این پیمان‌های امنیتی و توافق‌نامه استراتژیک را به امضا رسانده‌اند.

سخنگوی ریاست‌ اجرایی کشور امروز گفت که روابط افغانستان و امریکا بر پایه‌های مستحکمی استوار است که موجودیت پیمان امنیتی و توافق‌نامه استراتژیک از سندهای مهم ادامه هم‌کاری هر دو کشور می‌باشد.

او گفت، لازم است که اداره جدید امریکا تحت رهبری دونالد ترامپ فشارهای بیشتری را بالای پاکستان وارد کند.

این در حالی است که رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس اجراییه در یک گفت‌وگوی تلفنی با باراک اوباما رییس‌جمهور  امریکا که اکنون ماموریت‌اش پایان یافته از هم‌کاری‌های دوام‌دار او قدردانی کرده است.

این در حالی است که شب گذشته باراک اوباما با رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان بطور تلفنی گفت‌وگو کرده است.

در این گفت‌وگوی تلفنی، اوباما ضمن قدردانی از همکاری‌های کابل – واشنگتن از رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی افغانستان خواست که به کار برای گسترش وحدت ملی و حمایت از صلح و ثبات پایدار در این کشور ادامه دهند.

تام ریچ سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا نیز سه روز قبل گفته بود که دونالد ترامپ و مشاورانش، سیاست‌های خارجی دولت جدید این کشور در افغانستان و پاکستان را بازنگری خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟