هشدار سفارت آمریکا در کابل به والی بلخ در مورد مخالفت با ارگ

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بازار شایعاتسیاست
  • شناسه مطلب: 30313

گزارش های ضد و نقیضی وجود دارد که نشان می دهد سفارت آمریکا در کابل به عطا محمد نور والی بلخ هشدار داده است، اگر می خواهد در قدرت باقی بماند باید از مخالفت با ارگ دست بردارد.

خبریال گزارش داده است مقامات آمریکایی در افغانستان از عطا محمد نور والی بلخ خواسته‌اند که اگر می‌خواهد در قدرت باقی بماند باید دست از مخالفت با ارگ ریاست جمهوری بردارد.

براساس این گزارش، مقامات آمریکایی در افغانستان تلاش دارند تا به کشمکش‌های سیاسی میان عطا محمد نور و ارگ ریاست جمهوری پایان دهد.

درحالیکه به نظر می‌رسد اشرف غنی برای برکناری عطامحمدنور از ولایت بلخ تلاش دارد، مقامات آمریکایی با طرف‌های درگیر دیدار کرده‌اند.

گفته می‌شود که مقامات آمریکایی در دیدار با والی بلخ ضمن هشدار در مورد عواقب تنش با ارگ ریاست جمهوری پیشنهاداتی نیز ارائه کرده‌اند.

تاکنون نه عطا محمد نور و نه سفارت آمریکا صحت این خبر را تایید نکرده است.

چندی پیش ائتلاف نجات افغانستان با اشتراک عطا محمد نور، جنرال دوستم و محمد محقق در ترکیه با هدف اعمال فشار بر اشرف غنی تشکیل شد. آنها هدف از ایجاد این ائتلاف را اصلاح نظام دانستند.

هر چند از دخالت مستقیم سفارت آمریکا و مقامات آمریکایی در افغانستان بصورت مستقیم خبری نشر نشده، اما پیش از این بارها مقامات آمریکایی برای تحت فشار قرار دادن مقامات افغان از حربه های گوناگون استفاده کرده است.

نظرات(۲ دیدگاه)

  1. (۲۸ سنبله ۱۳۹۶)

    ای آنکه ترابه کف صلاح قلم است

    • (۲۸ سنبله ۱۳۹۶)

      عطامحمدنورکسی نیست که ازطرف سفارت یک کشورصلب صلاحیت شوداین کسی است که ازآن بالاتربه فکرت میرسد

نظر شما چیست؟