هدف اصلی مهاجمان از حمله بر هتل اینتر کانتیننتال چه کسانی بوده است؟

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 35996

بعد از حمله طالبان به هتل اینترکانتیننتال کابل، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان گفته است که مهاجمان این گروه که به این هتل حمله کرده بودند، به دنبال سفیر آمریکا بوده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره حضور سفیر آمریکا در این هتل و خارج شدن وی قبل از شروع حمله به دری نیوز گفته است؛ در شب حمله، جلسه مشترکی میان سفیر آمریکا در کابل و مسئولین شرکت امنیتی بلک واتر و همچنین مسئولین دولت کابل برگزار شده بود و هدف گروه طالبان نیز هدف قرار دادن این نشست بود.

وی گفته است؛ افراد ما با همکاری با برخی از عناصر داخل هتل به داخل آنجا رفته و تجهیزات خود را قبلا جابجا ساخته بودند؛ پس از جابجایی تسلیحات و تجهیزات لازم برای حمله، قبل از شروع عملیات خود را به منطقه رساندند و حملات را آغاز کردند.

این در حالیست که خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده است که طالبان در حمله شان به هتل اینترکنتینانتال کابل نخست در پی ساکنان خارجی بودند. بعضی از افرادی که از این حمله نجات داده شده اند نیز گفته است که مهاجمان با زبان پشتو از آنها پرسیده اند که آیا افغان است یا خارجی؟.

ویس برمک وزیر داخله گفته است، بر اساس گزارش‌های‌که تا پس از چاشت دوشنبه برایش رسیده‌اند، ۲۲ تن در این رویداد کشته شده‌اند که ۱۴ تن‌شان شهروندان خارجی بودند. این در حالیست که منابعی گفته اند در این حمله تروریستی بیش از 43 تن جان خود را از دست داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟