نیکی هیلی: تا زمانی که پاکستان از تروریسم حمایت کند، امنیت در افغانستان تامین نمی شود

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35768

نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید که استراتیژی جدید ایالات متحده در افغانستان کار می‌کند و ثمربخش است.  وی گفته است تا زمانیکه پاکستان از تروریسم حمایت کند، امنیت به افغانستان نخواهد آمد.

خانم هیلی افزود که در جریان سفر هیات شورای امنیت سازمان ملل به کابل، رهبران افغان تاکید کردند تا زمانی که پاکستان از تروریسم حمایت کند افغان‌ها احساس امنیت نخواهند کرد.

نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده امریکا که پس از برگشت از افغانستان در جلسۀ شورای امنیت ملل متحد سخنرانی می کرد، همچنین گفت که نسبت به هر وقت دیگر “گفتگو های ما با گروه طالبان در روند صلح نزدیک ترشده است.”

این دیپلمات ارشد امریکایی در مورد جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما گفت”ما یکجا با حکومت افغانستان در راستای روند صلح به هدفی کار می کنیم که بیش از این افغانستان پناهگاه امن برای دهشت افگنان نباشد.”

خانم هیلی همچنان گفت پالیسی امریکا در افغانستان موثر واقع شده است، اما او تاکید ورزید که روند صلح تحت رهبری افغان ها به پیش برده می شود.

این مقام امریکایی گفت که رهبران افغانستان سه خواست عمده از جامعۀ بین المللی دارند و اولین خواست آنها، وارد کردن فشار بیشتر بر پاکستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟