نیویورک تایمز: ناکامی پروسه صلح به رهبری افغان ها، آمریکا را به مذاکره مستقیم با طالبان نزدیک کرده

  • انتشار: ۲۵ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 45113

نیویورک تایمز گزارش داده است که بعد از ناکامی پروسه صلح به رهبری افغان ها، رئیس جمهور دونالد ترامپ به دیپلمات های ارشد خود دستور مذاکره مستقیم با طالبان را داده است.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است که آمریکا برای شکستن بن بست جنگ در افغانستان، قصد مذاکرات مستقیم با گروه طالبان را دارد.

این روزنامه نوشته است مقام های افغان و امریکایی درک کرده اند که استراتیژی رئیس جمهور ترامپ برای افغانستان کدام تفاوت اساسی را برای برگشت دادن پیروزی های طالبان ایجاد نخواهد کرد و روند مذاکرات صلح برهبری افغان ها نیز ناکام بوده است.

نیویارک تایمز می نویسد، باوجودیکه هنوز کدام تاریخی برای این مذاکرات تعین نشده است و هر آن ممکن است این موضوع از مسیرش خارج شود اما تمایل ایالات متحده برای پی گیری مذاکرات، نشانه ای از عجله اداره ترامپ برای شکستن بن بست در افغانستان است.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که به دلیل عدم موفقیت راهبرد ترامپ برای افغانستان، اکنون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا در راهبردش برای افغانستان تجدید نظر کند.

همچنین در روزهای گذشته رسانه های آمریکایی گزارش دادند که اریک پرنس بنیانگذار شرکت امنیتی بلک واتر به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده است تا جنگ افغانستان را به شرکت های خصوصی واگذار کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟