نیمی از خانواده های داعشی یک کمپ در موصل عراق، ملیت ترکیه دارند

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 30662

نخست وزیر عراق اعلام کرد، نیمی از صدها خانواده‌ای که به ظن ارتباط با داعش در کمپی در نزدیکی موصل نگه داشته شده‌اند، ملیت ترکیه‌ای دارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری درباره آخرین وضعیت یک دختر نوجوان آلمانی که ماه گذشته در موصل به اتهام ارتباط با داعش بازداشت شده بود و احتمال محکوم شدن وی به اعدام اعلام کرد: همانگونه که می‌دانید نوجوانان تحت قوانین مشخصی برای انجام جرائم کیفری از جمله کشتن انسان‌های بی‌گناه مسئول هستند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی عراق تصمیم خواهد گرفت که آیا این نوجوان با حکم اعدام روبرو شود یا نه.

در کمپی در نزدیکی موصل نیروهای عراقی ۱۳۳۳ زن و کودک را که توسط نیروهای کرد محاصره شده بودند در بازداشت نگه داشته‌اند. این خانواده‌ها پس از تلاش نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری شهر تلعفر خود را تسلیم کردند.

العبادی اعلام کرد: بسیاری از این افراد بازداشت شده جرمی انجام نداده‌اند و دولت عراق با کشورهای اصلی در ارتباط کامل به سر می‌برد تا راهی برای تحویل دادن آنها پیدا کند. ما بسیار تلاش می‌کنیم که این روند را سریع انجام دهیم. به نفع ما نیست که این خانواده‌ها و کودکان در کشور ما بمانند. کشورهای آنها نیز تلاش می‌کنند که این افراد را بازپس گیرند.

این در حالیست که پیش از این خبرهایی به نشر رسیده بود که نشان می داد تعدادی از زنان و کودکانی که در این کمپ در نزدیکی موصل نگهداری می شود، خانواده های اتباع افغانستان است که شوهرانشان به داعش پیوسته بودند و زنان فعلا در این کمپ نگهداری می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟