نیروهای ویژه امنیتی با حمله بر یک مقر طالبان در قندهار، 9 عضو این گروه را بازداشت کردند

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 30073

نیروهای ویژه ارتش با حمله بر یک مرکز بزرگ فرماندهی طالبان در ولسوالی شاه ولی کوت ولایت قندهار شش عضو طالبان را کشتند و 9 تن دیگر را بازداشت کرده است. همچنین در این عملیات تعداد زیادی وسیله نقلیه، اسلحه و مواد انفجاری بدست آمده است.

به گفتۀ مقام‌های امنیتی، در حمله بر مرکز فرماندهی طالبان مسلح در شاه‌ولی کوت ولایت قندهار، شش طالب مسلح کشته شده و نُه تن دیگر را نیروهای ویژۀ افغان بازداشت کرده اند.

جنرال عبدالرازق، فرمانده امنیه قندهار گفت که نیروهای ویژه حوالی ساعت ۱۰:۰۰ دیشب بر مرکز فرماندهی طالبان در منطقۀ کجور ولسوالی شاه‌ولی کوت حمله کردند.

جنرال عبدالرازق گفته است طالبان مسلح رهبری جنگ ولسوالی‌های شمالی قندهار و انجام حملات بر مراکز نظامی را در این مرکز سازماندهی می‌کردند.

او افزود “این منطقه محل رهبری جنگ طالبان مسلح و پناهگاه مهم آنان بود. در بین شش طالب کشته‌شده، یک فرد مهم آنان نیز شامل است. همچنان نُه تن تحت تحقیق قرار دارند. ۱۵ موترسایکل، ۴ عراده موتر، سیستم بزرگ مخابره، اسلحۀ زیاد و مواد انفجاری به دست نیروهای افغان افتاده است”.

شاه‌ولی کوت در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر قندهار موقعیت دارد که با محلات ناامن ولایات زابل و ارزگان هم‌سرحد است.

ده روز قبل نیز، در نتیجۀ حملات هوایی مأموریت حمایت قاطع بر پناهگاه‌های طالبان در مناطق سیاه سنگ و بوری ولسوالی شاه‌ولی کوت، ۴۲ جنگجوی آن گروه کشته شده بودند؛ اما طالبان آمار داده شده را رد کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟