نیروهای ویژه اسرائیلی در افغانستان

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 38324

برخی از رسانه های عربی در هفته های اخیر گزارش داده اند که یک گروه از نیروهای ویژه اسرائیلی با هویت و تابعیت آمریکایی وارد افغانستان شده است تا تمرین عملیات واقعی با گروه های اسلام گرا را در خارج از مرزهای اسرائیل تجربه کنند.

بر اساس گزارشات برخی رسانه‌های عربی قرار است، گروهی ۹۰ نفره از نیروهای ویژه اسراییلی وارد خاک افغانستان شده است؛ نکته حائز اهمیت حضور آنان استفاده از تابعیت و هویت آمریکایی است و در همین راستا در اراضی تحت نظر آمریکا در افغانستان ساکن می‌شوند.

کارویژه این گروه تمرین عملیات واقعی درزمینه جنگ میدانی با گروه‌های اسلام‌گرا در خارج از اراضی اشغالی و هدف آن‌ها کسب مهارت‌های ویژه اطلاعاتی برای نبرد با گروه‌هایی است که دارای پشتوانه مردمی هستند.

روزنامه روسیسکا چاپ مسکو حدود سه هفته قبل، اطلاعات خصوصی را منتشر کرده بود در تکمیل این مطلب اعلام می‌دارد: «هدف اسراییل از این تحرکات کسب تجربه درزمینه جنگ شهری است که احتمالاً در آینده با حزب‌الله لبنانی که از حمایت مردمی گسترده و پشتیبانی سرزمینی برخوردار است درمی‌گیرد.»

در این گزارش گفته شده بود، کماندوهای اسراییلی از تمامی مصونیت‌های وضع‌شده برای سربازان آمریکایی برخوردارند. کماندوهای رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از شهروندان افغانستانی را خواهند کشت و این قانون آن‌ها را در برابر پیگردهای بین‌المللی قانونی مصون خواهد داشت؛ چراکه تابعیت آمریکایی آن‌ها دارای مصونیت قضایی است.

گفته می شود هدف اسرائیل از اعزام نیروهای ویژه اش به افغانستان آشنایی با تاکتیک هایی است که در جنگ های غیر منظم توسط اسلام گرایان استفاده می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟