نیروهای طالبان داعش را از ولسوالی خاک سفید بیرون کردند

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 5613
طالبان

طالبان فراه پس از بیرون راندن تروریستان داعشی از ولسوالی خاک سفید این ولایت، تمامی آبادی ها و چاه های آب آنان را تخریب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور نیوز، مقامات امنیتی فراه می گویند که این درگیری ها از ظهر روز گذشته آغاز و تاکنون هم به صورت پراکنده ادامه دارد.

ژنرال فضل محمد صمدیار، فرمانده ی پولیس ولایت فراه در صحبتی با خبرگزاری جمهور گفت: در درگیری های روز گذشته تا به این لحظه در خاکسفید، گروه طالبان، داعشیان را از مناطق مسکونی شان بیرون رانده اند.

به گفته ی وی؛ تمامی مواضع گروه داعش در ولسوالی خاکسفید این ولایت، توسط طالبان متلاشی شده است.

از سویی دیگر؛ خالق نورزی، ولسوال خاکسفید فراه می گوید که طالبان به دلیل توهینی که از سوی داعش به ملامحمد عمر رهبر این گروه صورت گرفته، حملات سنگین خود را انجام داده اند.

او می گوید که در این درگیری ها، یک تن از بزرگان گروه داعش در خاک سفید به نام ملافضل الهادی کشته شده است. این در حالی است که آقای نورزی روز گذشته گفته بود که حملات طالبان بالای داعش پس از حدود ۱ ساعت خاتمه یافته است.

این اولین درگیری شدید میان گروه مخالفان دولت و تروریستان تکفیری داعش می باشد که از آغاز امسال در فراه صورت گرفته است.

برخی از منابع محلی در فراه می گویند که در شنود مخابره های میان طالبان و داعشیان به این نتیجه رسیده اند که حملات طالبان به مواضع تروریستان داعش، قرار است تا ادامه یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟