نگرانی روسیه از عدم مقابله با تولید مواد مخدر افغانستان

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34017

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن انتقاد از کشورهای عضو ناتو که در افغانستان حضور دارند، گفت که نیروهای خارجی حاضر در افغانستان برای مقابله با مواد مخدر در افغانستان نیست و این وضعیت نگران کننده و تاسف آور است.

پوتین، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشا تودی (Russia Today) از اینکه غرب آماده مقابله با این پدیده در افغانستان نیست، ابراز نگرانی کرد و آن را تاسف آور خواند.

پیش از این نیز مقام های روسیه بارها از بی توجهی ناتو و آمریکا به مساله مبارزه با مواد مخدر و خودداری از مبارزه با این پدیده انتقاد کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این رابطه مواد مخدر افغانستان را تهدیدی جدی برای امنیت ملی روسیه خواند و اعلام کرد که بیش از 20 درصد مواد مخدر در کشورش باقی می ماند.

پوتین همچنین درباره همکاری ناتو در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: مذاکرات مستمر با کشورهایی که در افغانستان حضور نظامی دارند نیز نه تنها اوضاع را بهبود نبخشیده بلکه آن را بدتر کرده است. وی معتقد است که درآمد حاصل از تجارت مواد مخدر صرف تقویت تروریسم و جنایات سازمان یافته می شود.

این در حالیست که سرگئی لاوروف روز در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در مسکو گفت: روسیه با رای دادن به قطعنامه های شورای امنیت که به نیروهای ناتو اجازه انجام اقدامات نظامی از جمله در چارچوب عملیات به نام «حمایت قاطع» در افغانستان امیدوار بود که این نیروها با همکاری دولت کابل، تولید مواد مخدر در این کشور را که ابعاد گسترده یافته کاهش دهند.

در مجموع تولید خشخاش در سال جاری در افغانستان با 87 درصد رشد به 9 هزار تن رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟