نگرانی روسیه از انتقال داعشی ها با هلیکوپترهای ناشناس به مناطقی از افغانستان

  • انتشار: ۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34764

ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه در امور افغانستان ضمن نگرانی از افزایش حضور داعش در افغانستان، می گوید که هلیکوپترهای ناشناس تروریست های داعش را به تجهیزات نظامی غربی به مناطقی از افغانستان انتقال می دهد.

به گزارش راشاتودی، این دیپلمات بلندپایه روسیه اظهار داشت که گروه تروریستی داعش دارای بیش از ۱۰ هزار نیروی وفادار در افغانستان است و مقامات مسکو معتقدند که آمریکا ممکن است این تهدید را دست کم بگیرد.

ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه در امور افغانستان گفت که به دنبال عملیات نظامی جداگانه توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا و ارتش سوریه تحت حمایت روسیه، تروریست های داعش از پایگاه اصلی خود در سوریه و عراق رانده شدند و بسیاری از این تروریستها در نهایت سر از افغانستان درآوردند؛ در منطقه ای که این گروه تروریستی هم اکنون حدود ۱۰ هزار نیرو در اختیار دارد.

کابلوف می گوید که شکست داعش در عراق و سوریه موجب شده تا تندروان این گروه به افغانستان سرازیر شوند.

نمایندۀ خاص روسیه برای افغانستان همچنین ادعا کرد که اوضاع در ولایات جوزجان و سرپل به صورت خاص نگران کننده است، زیرا مردم محل جنگجویان الجزایری و فرانسوی را در میان تندوران داعش مشاهده کرده اند.

آقای کابلوف گفت “به صورت معمول از شرکای ناتو که فضای هوایی افغانستان را در کنترل دارند، در مورد پرسیده ایم، اما تا حال پاسخ معقول دریافت نکرده ایم.”

مقامات روسی بارها از افزایش فعالیت داعش در شمال افغانستان و احتمال سرایت ناامنی به کشورهای آسیای مرکزی به دولت افغانستان و سازمان ناتو هشدار داده‌اند.

آمریکا متهم است که با حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان تلاش دارد تا کشورهای اطراف روسیه را ناامن کند.

مقامات حکومت افغانستان تا حال در مورد ادعای روسیه مبنی بر اینکه گویا هلیکوپتر های “بدون نشان و علامت” تندروان گروه داعش را که “با تجهیزات نظامی غربی مجهز اند” به افغانستان انتقال می دهد” چیزی بیان نکرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟