نگرانی روسیه از افزایش فعالیت داعش در افغانستان

  • انتشار: ۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33623

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل از افزایش تعداد شبه‌نظامیان و تقویت مواضع سازمان‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان در سخنانی از افزایش و تقویت مواضع داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: داعش مواضع خود را در افغانستان تقویت کرده به طوری که تعداد شبه نظامیان این سازمان تروریستی به 10 هزار نفر رسیده است.

نبنزیا ادامه داد: تکمیل نیروی انسانی سازمان مذکور عمدتا از طریق انتقال نیروهای خارجی که در درگیری‌های سوریه و عراق تجربه کسب کردند، صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد عملیات روانی جهت متهم سازی روسیه به حمایت، تأمین مالی و عرضه اسلحه به گروه طالبان غیر قابل قبول می‌باشد.

دیپلمات روسی همچنین گفت: جنبش طالبان هنوز حدود نیمی از قلمرو افغانستان را کنترل و همچنان به اعمال اقدامات تروریستی ادامه و فعالیت‌های مخرب خود را بهبود می بخشد.

نماینده روسیه در ادامه به افزایش چشمگیر تولید مواد مخدر اشاره کرده و گفت: بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل در امور مواد مخدر و جرایم سازمان یافته کشت مخدرات طی سال جاری 60 درصد و تولید تریاک حدود 2 برابر افزایش یافته که این شاخص 7 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟