نگرانی روسیه از ادامه جنگ در شمال افغانستان

  • انتشار: ۲۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29168

بعد از اینکه در ماه های اخیر جنگ در شمال کشور تشدید شده است، مقامات روسی از ادامه جنگ و رشد روز افزون طالبان و داعش در نزدیکی مرز کشورهای آسیای مرکزی با افغانستان، ابراز نگرانی کرده اند.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفته است، آسیای مرکزی به دلیل ادامه جنگ طالبان و داعش در افغانستان در معرض خطر قرار دارد.

شایگو با تأکید بر اینکه روسیه موقعیت خود در این منطقه را تقویت خواهد کرد، افزود: «مسکو» در آینده توجه خود را به کشورهای آسیای مرکزی بیشتر خواهد کرد و این روند باعث شده که روس‌ها با کشورهای این منطقه رزمایش‌های مشترکی برگزار کنند.

وی ادامه داد: در مانور‌های نظامی در ولایت بدخشان تاجیکستان موشک اسکندر و اوراگان به کار گرفته شد.

این مسئول بلندپایه وزارت دفاع روسیه افزود: در 6 ماهه دوم سال جاری تجهیزات جدید نظامی به حوزه مرکزی نظامی روس‌ها واگذار خواهد شد که پایگاه نظامی 201 روسیه مستقر در تاجیکستان شامل این حوزه می‌باشد.

شایگو تصریح کرد: با استفاده از این تجهیزات نیروهای مسلح روسیه برای تأمین ثبات و آرامش در منطقه از ظرفیت بالایی برخوردار خواهند شد.

تأکید بر تقویت نیروهای نظامی روسیه در آسیای مرکزی در حالی است که کرملین در نیمه دوم سال جاری با نیروهای نظامی تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان چندین رزمایش نظامی برگزار کرده است.

این در حالیست که پیش از این بارها مقام های روسی از ادامه جنگ در افغانستان انتقاد کرده و حضور نظامیان آمریکایی را در افغانستان بدون دستاورد دانسته بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟