نگرانی از وقوع جنگ هسته ای بین کوریای شمالی و آمریکا در سال 2018

  • انتشار: ۹ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 35004

بسیاری از نزدیکان نگران وقوع جنگ هسته ای بین کوریای شمالی و آمریکا در سال 2018 هستند. ترامپ در سال 2017 چندین بار کوریای شمالی را تهدید کرد که این تهدید وی با واکنش متقابل کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی روبرو شد.

سازمان خبری آمریکایی راو استوری روز گذشته (جمعه) در گزارشی نوشت: مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیم دارند که وی در سال 2018 جنگ هسته ای با کوریای شمالی را آغاز کند.

براساس این گزارش، مشاوران ترامپ همچون استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور و ری کوهن مشاور اقتصادی رئیس جمهوری به مهار ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری اش کمک شایانی کردند، اما این مشاوران نگرانند که ترامپ در سال آینده میلادی توصیه های آنها را نادیده بگیرد و جنگی تجاری را با چین به راه اندازد.

این مشاوران با اعلام اینکه ترامپ وسواس خاصی در مورد حمله نظامی به کوریای شمالی دارد، بیم دارند که مشاوران ارشد وی در زمینه سیاست خارجی نتوانند او را از اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ در سال 2018 منصرف کنند.

تنش میان آمریکا و کوریای شمالی در سال 2017 با افزایش آزمایش های موشکی در شبه جزیره کوریای، طرح اتهام هایی در زمینه حملات سایبری و جنگ لفظی میان ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی، شدت یافت.

کوریای شمالی در واکنش به تهدید امریکا توجهی نشان نداده و در سال 2017 به آزمایش موشک های بالستیک قاره پیمای خود و یک بمب هیدروژنی ادامه داد.

مقابله با کوریای شمالی احتمالا موضوع اصلی مورد توجه دولت ترامپ در سال 2018 خواهد بود. ترامپ بارها گفته که شلیک های موشکی کوریای شمالی، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت. کارشناسان پیش بینی می کنند که وضعیت مربوط به کوریای شمالی در سال 2018 رو به وخامت گذارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟