نظامی پاکستانی: وقتی ترامپ در مرز با مکزیک دیوار می کشد ما هم این کار را برای پاکستان انجام می دهیم

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31794

محمد عثمان یک نظامی پاکستانی در مورد تصمیم پاکستان برای کشیدن حصار مرزی با افغانستان، با اشاره به دیوار مرزی آمریکا در مرز مشترک با مکزیک گفت: ترامپ چنین اقدامی را برای کشورش انجام می‌دهد و ما نیز این کار را برای منافع پاکستان انجام می‌دهیم.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک فرمانده نیروهای شبه‌نظامی مرزی پاکستان از افزایش پاسگاه‌های مرزی و افزایش تعداد نظامیان این کشور برای تامین امنیت و ساخت حصار در دیورند با افغانستان خبر داد.

به گزارش رویترز، محمد عثمان فرمانده نیروهای شبه‌نظامی مرزی چمن در این باره گفته است:دیوار مرزی پیش از این در آلمان بود و اکنون نیز در مکزیک و تمام مناطق جهان قرار دارد؛ پس چرا در افغانستان و پاکستان وجود نداشته باشد؟

پاکستان اعلام کرده است که از حملات گروه‌های تروریستی در این کشور نگران است و تصمیم خود را برای ساخت حصار مرزی در سراسر مرز مورد مناقشه دیورند به طول 2 هزار و 500 کیلومتر گرفته است.

این خط فرضی که در سال 1893 و دوران استعمار انگلیسی‌ها ترسیم شد همواره مورد مخالفت دولت افغانستان بوده است.

حصار مرزی از میان «روستاهای تقسیم شده» می‌گذرد، جایی که افراد بسیار کمی پاسپورت دارند و مردم قبایل پشتون نشین این خط دیورند را نادیده گرفته و ارزش‌های قومی و وفاداری به آن اغلب به وفاداری به کشور می‌چربد.

تلاش‌ها برای ساخت این حصار مرزی در حدود یک دهه گذشته ناکام بوده و بسیاری نیز مطمئن نیستند که امکان حصارکشی چنین مرز گسترده‌ای وجود داشته باشد.

ارتش پاکستان در نظر دارد تا بیش از 100 پاسگاه مرزی را در سراسر این مرز ایجاد کند و به گفته منابع ارشد نظامی این کشور نیز اسلام‌آباد در نظر دارد تا 30 هزار نظامی بیشتر را برای امنیت آن استخدام کند.

عثمان با اشاره به دیوار مرزی آمریکا در مرز مشترک با مکزیک گفت: ترامپ چنین اقدامی را برای کشورش انجام می‌دهد و ما نیز این کار را برای منافع پاکستان انجام می‌دهیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟