نخست وزیر پاکستان چه مقدار معاش دریافت می کند؟

  • انتشار: ۲۸ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 46381
عمران خان

بر اساس گزارش ها عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که به تازگی در انتخابات این کشور پیروز شده و نخست وزیری این کشور را به دست آورده است، میزان دارایی های خود را اعلام کرده، اکنون سوالی که در مورد او مطرح شده که درآمد و دارایی های او چقدر است؟

به گزارش روزنامه اکسپرس، عمران خان با نام کامل “عمران احمد خان نیازی”، نخست وزیر ۶۵ ساله پاکستان در انتخابات ماه گذشته میلادی رای آورد و حزبش به نام تحریک انصاف پاکستان موفق شد اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کند؛ ۱۵۱ کرسی از ۳۴۲ کرسی مجمع ملی. رای گیری روز جمعه در مجمع ملی برگزار شد و طی آن عمران خان به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان منصوب شد تا دولت تشکیل دهد.

در جون سال جاری میلادی، کمیسیون انتخابات پاکستان جزئیات دارایی‌های خان ۶۵ ساله را منتشر کرد.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان به این نهاد انتخاباتی اعلام کرده بود که خالص دارایی‌هایش ۳۸ میلیون روپیه یا معادل ۴۲۷ هزار پوند است.

براساس مدارکی که در اختیار پایگاه خبری داون گذاشته شده، خالص دارایی‌های او در ۳۰ جون ۳۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۴۹۳ روپیه یا ۴۳۵ هزار پوند است.

در یک سال گذشته عمران خان ۴ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۶۱۱ روپیه معادل ۵۴ هزار پوند درآمد داشته و ۱۰۳ هزار و ۷۶۳ روپیه معادل ۱۱۶۵ پوند مالیات پرداخت کرده است.

سایر منابع درآمدی عمران خان از کشاورزی، حقوق بازنشستگی فدراسیون کریکت پاکستان، حقوق اعضای مجمع ملی پاکستان و سود بانکی است؛ او ۱۶۸ جریب زمین کشاورزی دارد.

روزنامه‌های پاکستانی نوشته‌اند که عمران خان ۱۴ ملک در داخل پاکستان دارد که اکثر آنها به او ارث رسیده است.

درآمد ماهیانه نخست وزیر جدید پاکستان کمتر از سایر وزرا، قضات و اعضای پارلمان است.

به گزارش دنیا نیوز، حقوق ماهیانه یک نخست وزیر ۱۴۰ هزار روپیه است که شامل تمامی هزینه‌های ماهیانه بجز مالیات می‌شود.

براساس گزارش این منبع، حقوق وزیر فدرال، وزرای دولت و سناتورها بیشتر از نخست وزیر پاکستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟