نخست وزیر هند: پاکستان در امور داخلی افغانستان و هند مداخله می کند

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 43734
مودی

نارندرا مودی نخست وزیر هند در نشست سران کشورهای سازمان همکاری های شانگهای گفت که افغانستان و هند از مداخلات پاکستان در امور داخلی خود رنج می برد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند در هجدهمین نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در چینگ دائو چین ضمن انتقاد از پاکستان اظهار داشت که کشورهای منطقه باید از طرح صلح دولت افغانستان باید حمایت کنند.

وی اظهار داشت که کشورهای منطقه با خطر جدی تروریسم روبرو هستند بنابراین ، در برابر این پدیده همه کشورهای منطقه باید مبارزه مشترک انجام دهند.

نخست وزیر هند اظهار داشت: افغانستان و هند از مداخلات پاکستان رنج می‌برند، سیاست‌های این کشور مشکلات بسیاری را در منطقه بوجود آورده است.

مودی گفت که دولت افغانستان گام‌هایی را در راستای آغاز گفت‌وگوهای صلح برداشته است و ما باید در این راستا از دولت کابل حمایت کنیم.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت یک توافقنامه جدید توسط کشورهای عضو تصویب شد که در آن روی برنامه هایی برای پیوستن به تلاش های ضد ترور برای سه سال آینده غور شده است.

پوتین تاکید کرد که به صورت دقیق اوضاع افغانستان مورد توجه قرار گیرد تا با تهدید ها و خطرها از جانب جنگجویان در این کشور مقابله شود.

سازمان همکاری شانگهای پس از حمله نظامی امریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. هدفش در آغاز مقابله با مشکلات مرزی، مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نفوذ ایالات متحده امریکا در آسیای میانه بود.

چین، هند، پاکستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای اصلی و افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان به عنوان کشورهای ناظر و آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا نیز اعضای شریک سازمان همکاری شانگهای هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟