ناکامی های حکومت وحدت ملی ادامه دارد/ افزایش فقر به بیش از 50 درصد

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصاد
  • شناسه مطلب: 45988

بانک جهانی در گزارشی که به تازگی به نشر رسانده، گفته است میزان فقر در افغانستان افزایش یافته است، رشد اقتصادی افغانستان کاهش خواهد یافت و ثروت به گونه عادلانه در بین مردم افغانستان توزیع نشده است.

در تازه‌ترین گزارش بانک جهانی پیش بینی شده است که روند رشد اقتصادی افغانستان به دلیل‌های مختلف از جمله برگزاری انتخابات پیش‌رو، از ۲.۷ درصد به ۲.۴ درصد کاهش، خواهد یافت.

یافته‌های گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد که میزان فقر در افغانستان به بیش از پنجاه درصد افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که نفوس افغانستان در حالی افزایش می‌یابد که رشد اقتصادی کشور با کاهش رو به‌روست. بنابر این گزارش، ثروت نیز به گونه‌ی عادلانه در میان شهروندان کشور توزیع نشده است.

بر بنیاد گزارش بانک جهانی در میان سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، ۱۴۰هزار بست کاری کاهش یافته است. در حالی که سالانه ۴۰۰هزار تن وارد بازار کار می‌شوند.

نیم میلیون بی‌جاشده‌ی داخلی در پی جنگ‌ و ۶۰۰هزار برگشت‌کننده از ایران و پاکستان فشار بر شانه‌های حکومت وحدت ملی را شدت بخشیده است.

رییس‌جمهور غنی از زمان کارزارهای انتخاباتی تاکنون، به افزایش شغل، انکشاف طرح‌های توسعه‌یی و بازسازی و تقویت زیربناهای اقتصادی تأکید ورزیده است، اما بیشتر این اظهارات در حد یک حرف باقی مانده است.

اکنون به وضوح مشخص است که وضعیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی کشور رو به وخامت گذاشته شده است و هزاران تن روزانه کشور را ترک می کنند.

این ناکامی بر ناکامی های زیاد حکومت وحدت ملی در عمرش تاکنون اضافه شده است. حکومتی که بیشتر طول عمرش را صرف رقابت های سیاسی کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟