نامه طالبان به مردم آمریکا و واکنش حکومت افغانستان

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37090

طالبان در یک نامه به مردم امریکا از آنان خواسته اند تا حکومت دونالد ترامپ را به تغییر سیاست جنگی‌اش در افغانستان و در پیش گرفتن رویکرد صلح، وادار سازند.

در این نامه آمده‌است که واشنگتن و هم‌پیمانان‌اش برای سه هدف: تأمین امنیت و پیکار با هراس افگنی، ایجاد حکومت قانونی، و مبارزه با مواد مخدر به افغانستان یورش آوردند، اما این سه هدف برآورده نشده‌اند.

در نامه همچنان آمده است که ادامۀ جنگ و ماندن نیروهای امریکایی در افغانستان به سود هیچ‌کسی نیست و این کار ثبات جهان را نیز تهدید می‌کند.

طالبان با ارسال نامه ده صفحه‌ای به مردم امریکا خواستار مفاهمه برای ختم جنگ در افغانستان شده و ادعا کرده اند که افزایش حملات هوایی ایالات متحده حتا یک اینچ از قلمرو را از تصرف طالبان خارج نکرده است.

اما در واکنش به این نامه شاه حسین مرتضوی گفت “گروه‎های که دست به جنایت و کشتار مردم ملکی می‎زنند و بعد هم مسئولیت جنایت خود را به عهده می‎گیرند، حکومت با آن‎ها گفت‎وگو نمی‎کند و دروازه‎های صلح برویشان بسته‎است، اما گروه‎های که نفرت خود را از این رویدادهای تروریستی و جنایات ابراز می‎کنند و آماده‎اند که ارزش‎های قانون اساسی افغانستان را بپذیرند و دست از جنگ بردارند، دروازه‎های صلح برویشان می‎تواند باز باشد.”

در اواخر ماه اگست سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، استراتژی جدید امریکا را در مورد افغانستان و آسیای جنوبی اعلان کرد. در این استراتژی بر شدت حملات تاکید شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟