ناتو می خواهد تا قوای هوایی افغانستان را هر چه سریعتر تجهیز نماید

  • انتشار: ۹ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15303

نیروهای خارجی در افغانستان می خواهند تا علاوه بر تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، آموزش این نیروهای را نیز سرعت ببخشند.

جنرال دیوید هیکس، فرمانده ارشد نیروهای هوایی امریکا در افغانستان گفته که امریکا و اروپا برای نیرومند سازی و تجهیز ارتش افغانستان طرح‌های تازه‌یی دارد.

به گفته‌ی این مقام امریکایی، آنان این کار را به هدف ارتقای توانمندی‌های نیروهای هوایی افغان انجام می‌دهند که بتوانند نیروهای امنیتی و دفاعی را در میدان‌های نبرد همکاری کنند.

نیروهای هوایی افغانستان، در حال حاضر در دو پایگاه آموزشی نظامی در امارات متحده عربی و جمهوری چک با کمک 11.2 ملیارد دالر از سوی امریکا آموزش می‌بینند.

هیکس گفته که امریکا و دیگر مقام‌های ناتو در تلاش‌اند تا یک نیروی دفاعی مستقل و حرفه‌یی برای افغانستان بسازند.

امریکا در سال روان میلادی، هشت جنگنده‌ی A-29 و بیست و هفت چرخبال جنگی MD-530 به افغانستان کمک کرده است

ترنت مورو، یکی از نظامیان امریکایی که مسوولیت آموزش نیروی‌های هوایی افغانستان را بر عهده دارد، می‌گوید: “این نخستین برنامه آموزشی کامل به هدف آموزش نیروهای هوایی افغانستان در امارات متحده عربی و جمهوری چک می‌باشد.”

به گفته او، در حال حاضر، به تعداد 87 افسر افغان از این دو پایگاه آموزشی نظامی فارغ‌التحصیل شده‌اند و 111 افسر دیگر تحت آموزش قرار دارند.

از سوی هم، قرار است 125 افسر دیگر تا پایان سال روان میلادی به هدف آموزش به این پایگاه‌ها اعزام شوند.

این در حالیست که امریکا اخیراً پروسه تحویل‌دهی طیاره‌های جنگی به هدف تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را سرعت بخشیده و تاکنون ده‌ها فروند طیاره نظامی و ترانسپورتی را در اختیار نظامیان کشور قرار داده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟