مولوی مفلح: طرح آمریکا برای قدس هرگز موفق نمی شود

  • انتشار: ۳۰ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 34688

مولوی محمد مختار مفلح رهبر حزب نهضت اسلامی در مراسم حمایت از «قدس» شریف در کابل اعلام کرد که طرح آمریکا برای بیت‌المقدس هرگز موفق نخواهد شد زیرا فلسطین پاره جدا نشدنی از پیکر اسلام است.

دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا ١٥ روز قبل، بیت المقدس نخستين قبلۀ مسلمانان را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ آن کشور دستور داد تا سفارت امریکا از تل ابيب، به بیت المقدس انتقال داده شود.

مولوی محمد مختار مفلح رهبر حزب نهضت اسلامی، امروز در همایشی تحت عنوان «کابل و قدس آئینه تمام نمای یک فاجعه»، در کابل گفت که داشتن سرزمین قدس، یکی از خواست های مسلمانان است؛ اما این مکان مقدس مورد دستبرد کشورهای مستکبر جهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خاموشی چراغ قدس، خاموشی چراغ کابل است و بازگشت امنیت قدس، امنیت کابل است، گفت که دفاع از قدس به مانند «حرمین شریفین»، بر هر مؤمن فرض است.

مفلح افزود: «ما می دانیم که این دام را کی برای ما تنیده است، همان دستی که خون در قدس می ریزد؛ همان دست است که هلمند، کابل، بلخ، کندز، تخار، بدخشان، من و ترا به آتش کشیده است و دشمن همان دشمن است؛ و همان ترامپی که امروز آمده، قدس را به سان هدیه برای تروریزم تقدیم می کند، به سان افعی زهرآلود بر گنج کشور مان خفته است.»

رهبر نهضت اسلامی افزود که یکی از خواسته های امریکا همین است که جنگ در افغانستان ادامه پیدا کند و دامنه این جنگ گرم باشد.

وی مدعی شد که تمام تروریست ها را به افغانستان، خارجی ها آورده اند و برای هر دو طرف درگیر جنگ اسلحه می دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟