مولوی مفلح: آمریکا با اقدام بی باکانه خود به روی 2 میلیارد مسلمان تیغ کشید

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 34145

مولوی محمد مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان ضمن انتقاد شدید از آمریکا به دلیل به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل گفت که امریکا با این اقدام بی باکانه وگستاخانه، به روی حدود دو میلیارد جهان اسلام تیغ کشید و عملا از توهین به امت اسلامی ابایی نورزید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی که روز چهارشنبه (۶ دسامبر) در واشنگتن، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و اعلام کرد که سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر منتقل می‌شود.

ﺳﺨﻨﺮاﻧﻲ ﻣﻮﻟﻮﻱ ﻣﺤﻤﺪ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﻣﻔﻠﺢ ﺭﻫﺒﺮﻧﻬﻀﺖ اﺳﻼﻣﻲ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺟﻤﻌﻪ ﻏﻀﺐ ﻋﻠﻴﻪ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎي ﺟﻨﺎﻳﺖ ﭘﻴﺸﻪ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (1) الاسرا

انا لله وانا اليه راجعون

اجازه بدهید تا یک جا با تقدیم سلام به محضر شما، درد های نو وکهنه امت اسلامی رانیز به حضورشما تقدیم کنم.

امروز ما شاهد اولین جمعه بعد ازیکی از زشت ترین، پلید ترین وبی شرمانه ترین تصمیم رئیس جمهور امریکا هستیم! امروز موجودی پلید که نبایستی گوش ﻫﺎﻱ شما به شنیدن نام او آلوده شوند، در یک رفتار ماجراجویانه، اقدام به تغییر هویت بیت المقدس نموده است. این اقدام که در واقع عمق نیات پلید و شوم جهان کفری به رهبری امریکا را نشان میدهد، در واقع هیچ حرمتی برای جهان اسلام باقی نگذاشته است.

هنوز جهان اسلام جنایت تاسیس رژیم صهیونیستی را فراموش نکرده بود، هنوز جرم امریکا در به رسمیت شناختن خود رژیم کهنه نشده بود، هنوز خاطره جنایات غصب و بخشش سرزمین های مردمی دیگر توسط سلطه وزور انگلیس وامریکا از اذهان نرفته بود که یک بار دیگر  فرعون امریکا با این اقدام بی باکانه وگستاخانه، به روی حدود دو ملیارد جهان اسلام تیغ کشید و عملا از توهین به امت اسلامی ابایی نورزید.

این رفتار گستاخانه، از قبل هم قابل پیش بینی بود، زیرا این جهان اسلامی که در هفتاد سال در برابر خشونت، خیانت و کشتار مسلمانان ذریعه استکبار جهانی سکوت کرده بودﻧﺪ، این جهان اسلامی که با حاکمان مزدور، مستبد، خون آشام و عیاش خود از قبل در برابر امریکای خونخوار زانو زده بودند، این جهان اسلامی که همه ذریعه فتنه ها وفساد، با روحیه جهاد ومقاومت پشت کرده بودند، از موجود پلیدی به نام ترامپ بعید نبود که روزی بیاید و از پشت تریبيون گستاخانه حاتم بخشی کرده وبرمقدسات وسرزمین مردم مسلمان فلسطین حکم براند.

زمانی که بهترین فرزندان امت مسلمان از مصر تا سوریه، از لیبیا تاعراق از عربستان تا الجزایر در پشت میله های زندان به سر برند و در اریکه قدرت سفاکان و خونخواران وکودتاچیان نشسته باشند، باید موجود پلیدی به نام ترامپ به عربده بیاید و فرعونی کند، تکبر کند واز روی تبختر این گونه دهن آلوده اش را به این خبر بد بگشاید. او محاسبه کرده است که جهان اسلام یعنی منبع توزيع احمق پولی، جهان اسلام یعنی دردست داشتن چند حاکم بی مایه ورانده شده از میان مردم، جهان اسلام اینکه او بیاید وصد هاملیارد دالر را پشت کندوبدزدد وبرود و چور کند!… پس ترامپ پلید از یک چنان مردمی می هراسد؟

امروز ما باید آماده به روز های بد دیگرخود باشیم. امروز باید آماده باشیم که امریکای جهان خوار، از هیچ کشتار، اشغال و جنگی دریغ نمی ورزد، این را باید بدانیم که مگر آینده ملت ما اطمینانی خواهد داشت؟ ﺑﺎاﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﻫﺮﮔﺰﻧﻪ  پس بهتر است که امریکا دیگر برای مان دراین کشورﻣﺎﺗﻢ ﺯﺩﻩ ﻣﺎﻥ  دروغ دموکراسی را تکرار نکند، امریکا برای ما امروز از حق آزادی بیان گپ نزند، امروز امریکا از خود تصویرکاذبانه صلح طلبی را به نمایش نگذارد. امریکا دیگر با مردمی رو به رو نیست که دیگر به دروغ های شاخدار اوفریب بخورند. دیگر با ملتی مواجه نیست که از نیات پلید او بی خبر باشند. همه این را می دانیم. این را میدانیم که پامال نمودن قدس یعنی پامال نمودن همه جهان اسلام، بی حرمتی به قدس شریف یعنی بی حرمتی به همه جهان اسلام این دیگر برای ما پوشیده نیست.

یک بار دیگر به عقب برگردیم و تعمق بیشتر نماییم، آنچه اسکتبار واستعمار در پی آن بود وبه آن نایل آمددر قدم نخست متفرق نمودن امت اسلامی زیر عنوان ﻣﺮﺯﻫﺎﻱ ﺧﺎﻛﻲ  ونام قوم، مذهب و رنگ بود. از زمانی که با این چاقوی بران آخرین خلافت اسلامی ترکیه را نابود ساختند، از زمانی که زیر عنوان قومیت مزدوران خودرا در شرق میانه حاکم ساختند، از زمانی که دموکراسی را به هدف کوبیدن اسلام وارد ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻫﺎﻱ اﺳﻼﻣﻲ  نمودند همه روزه این استکبار امریکا هست که خون مسلمانان را می مکد. یقین دارم که فردا هدف حرمین شریفین خواهد بود، همان گونه که بغداد مرکز خلافت اسلامی را نابود ساختند، هیچ شکی نیست یک چنین نیت زشتی را روزی عملی خواهند کرد. همه میدانیم که همه آنچه که در جهان اسلام اتفاق می افتد، در اثر ضعف ﻫﺎ، نقص ﻫﺎ وعیب هایی است که مسلمانان از خود بروز داده اند ومی دهند.

زمانی که همت یک مسلمان در کشور های عربی به شکم و پیرامون شکم محدود شود، زمانی که فساد اخلاقی بنای جامعه اسلامی وعربی را در هم نوردیده باشد، از یک چنین مسلمان شکم پرور و زن باره چه می توان انتظار داشت؟ دیگر از دامن یک چنین جامعه ای اسدالدین شیرکو، عماد الدین زنگی، نورالدین زنگی ودرفرجام صلاح الدین ایوبی می روید؟ مگر صلاح الدین ایوبی، ذریه خجسته وطیبه، در میان لجن زار همین اعراب بیرون می شود؟ مگر نور الدین زنگی در جامعه پر از فساد کنونی بروز می کند؟ مگر ازدرون ﻛﺎباره ها و فساد کده های خلیج مردی ظهور می کند تا به استقلال قدس بيندیشد؟ تازه آن پسر بدمست بد معاش کودتاچی سعودی، در کنار حرمین شریفین، در ساحل جده کاپی شهر لاس ویگاس امریکا را بنا نهاده است!… شهری که به نام شهر گناه مشهور است!… این چه وحشتی است؟ این امت اسلامی به حرمین شریفین بروﻧﺪ ویا به لاس ویگاس شهزاده سعودی؟ آخر این چه حال است؟

والی الله المشتکی! شکایت به سوی اوست، این جا گرد هم آمده ایم که در برابر این عمل نکبت بار، اعلان انزجار کنیم، در برابر این رفتار به عنوان عملی منکر وزشت اعلان نفرت کنیم به عنوان رفتاری در خلاف منافع جهان اسلام در برابر آن موضع گیری نماییم. این جا آمده ایم تا برای حاکمان کشورمان به صراحت اعلان کنیم که در موقف گیری های تان در باره جهان اسلام تجدید نظر کنید! اجازه ندهید تا امریکای کافر و مستکبر، خاک کشور مارا با پای های کثیف خود بیشتر از این آلوده نمایند، اجازه ندهید تا با قدم های نجس خود خون مردم افغانستان را بیشتر از این بریزند، میدانیم که این جنگ ﻛﻨﻮﻧﻲ ﺩﺭﻛﺸﻮﺭﻣﺎ پروژه ای امریکایی است، این نزاع برنامه ای امریکایی است، این کشمکش پروژه امریکایی است… این بازی موش وپشک است، که خودﺷﺎﻥ به راه انداخته اند، به این حرکت ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ باید خاتمه دهندﺗﺎﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭﻋﺰﻳﺰ ﻣﺎﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﺗﻢ ﻛﺪﻩ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﺪ ﻭﺑﻪﻓﻠﺴﻂﻴﻦ ﺛﺎﻧﻲ ﺷﺒﺎﻫﺖ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺩاﺭﺩ ﺻﻠﺢ ﻭﺳﻠﻢ ﺣﺎﻛﻢ ﺷﻮﺩ

به صراحت اعلان می کنیم که موقف گیری دولت افغانستان در قبال این حرکت ترامپ پلید، متناسب به شان مردم افغانستان نبود وبایستی که در آن تجدید نظر نمایند.

در فرجام یک بار دیگر امت اسلامی رابه وحدت فرامی خوانیم، ملت بزرگ فلسطین! اگر ترامپ پلید، تفرعن نموده است اما در برابر اراده خدا حقیر وناچیز است، تنها وحدت صف شما هست که می تواند هر زور گو وقلدری را به زانو درآورد! ﻣﺎﺑﺎﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻴﻢ ﻭﺷﻤﺎ اﺯﻣﺎﻫﺴﺘﻴﺪ.

ﻣﺎﻣﻠﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﺮاﺣﺖ اﻋﻼﻥ ﻣﻴﺪاﺭﻳﻢ ﻭﺑﺎ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎي ﺟﻨﺎﻳﺖ ﻛﺎﺭ ﺑﺎﺯﺑﺎﻥ ﺁﻓﺘﺎﺑﻲ ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﻢ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻣﻠﺖ ﺩﺳﺖ اﺯﺩاﻋﻴﻪ ﻣﺴﺠﺪ اﻗﺼﺎ ﺑﺮﻧﻤﻲ ﺩاﺭﺩ ﻭاﻳﻤﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﺩاﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﻗﺪﺱ ﻳﻜﺒﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺳﭙﺎﻫﻴﺎﻥ اﺳﻼﻡ ﻭﻓﺮﺯﻧﺪاﻥ ﺻﻼﺡ اﻟﺪﻳﻦ اﻳﻮﺑﻲ ﺁﺯاﺩ ﺧﻮاﻫﺪﺷﺪ.

ان تنصروالله ینصر کم و یثبت اقدامکم.

فصبر جمیل یا اخوة فلسطین!

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟