موسسه صلح استکهلم: افزایش فروش سلاح، نشان از تشدید جنگ در جهان دارد

  • انتشار: ۲۰ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 34233

در گزارش تازه موسسه صلح بین المللی استکهلم، گفته شده است که شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا توانسته‌اند در سال ۲۰۱۶ میزان فروش تولیدات تسلیحاتی خود را ۴ درصد افزایش داده و به بیش از ۲۱۷ میلیارد دالر برسانند. این افزایش میزان فروش تسلیحات در جهان نشان می دهد که جنگ در نقاط مختلف جهان، نشان از تشدید جنگ می دهد.

موسسه صلح “سیپری” در تازه‌ترین گزارش خود از رونق بازار فروش تسلیحات در سراسر جهان خبر داده است. این افزایش از تشدید درگیری و جنگ در نقاط مختلف جهان ناشی می‌شود. اروپا و آمریکا بیشترین سود را از این رونق برده‌اند.

طبق این گزارش در سال ۲۰۱۶ میلادی میزان فروش اسلحه و خدمات تسلیحاتی پس از دوره‌ای کاهش، مجددا افزایش یافته است. این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی ۹ / ۱ درصد و در مقایسه با سال ۲۰۰۲ میلادی ۳۸ درصد بیشتر بوده است.

به نقل از دویچه‌وله، در گزارش سیپری آمده است که یکصد شرکت بزرگ اسلحه‌سازی در جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی به ارزش نزدیک به ۳۷۵ میلیارد دالر اسلحه و سیستم‌های تسیلحاتی فروخته‌اند.

به ویژه صنایع اسلحه‌سازی آمریکا موفق به افزایش میزان فروش خود شده‌اند. بنابر گزارش این موسسه، شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا توانسته‌اند در سال ۲۰۱۶ میزان فروش تولیدات تسلیحاتی خود را ۴ درصد افزایش داده و به بیش از ۲۱۷ میلیارد دلار برسانند.

طبق تحقیقات موسسه سیپری افزایش مأموریت‌های ارتش آمریکا از یک سو و تشدید تمایل دیگر کشورها به خرید تسلیحات آمریکایی علت این روند صعودی بوده است.

در بین کشورهای اروپایی نیز تفاوت زیادی میان کشورهای گوناگون وجود دارد. در حالیکه شرکت‌های اسلحه‌سازی آلمانی و بریتانیایی موفق به افزایش میزان فروش تولیدات خود شده‌اند، میزان فروش شرکت‌های اسلحه‌سازی فرانسه و ایتالیا سیری نزولی را طی کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟