ملیحه حسن به عنوان معین مبارزه با خشونت علیه زنان، دادستان کل انتصاب شد

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14770

بر اساس حکم رئیس جمهور وحیدالدین ارغون، به حیث معین مالی و اداری و ملیحه حسن به حیث معین مبارزه با خشونت علیه زنان دادستانی کل تعیین شدند، همچنین 53 مقام دیگر به تازگی در بست های مختلف این اداره تقرر حاصل کردند.

دادستانی کل به هدف ایجاد اصلاحات، مبارزه علیه فساد اداری و تقویت حکومت داری خوب، شماری از  مقام های این اداره را تغییر، تبدیل و برخی افراد تازه را  در بست های  مختلف به کار گماشته است.

براساس اطلاعات ارایه شده از سوی دادستان کل، اشرف غنی رییس جمهور کشور پیشنهاد این اداره مبنی بر تغییر، تبدیل و تقرری برخی افراد در بست های لوی سارنوالی را منظور کرده است.

براساس فرمان تازه رییس جمهور کشور، آقای ارغون که قبلا کمیشنر مستقل حقوق بشر بود به عنوان معین مالی و اداری دادستانی کل و خانم ملیحه حسن استاد دانشگاه کابل، معین مبارزه علیه خشونت زنان در این اداره منصوب شده است.

گفته می شود که ملیحه حسن که پیشتر براساس حکم رییس جمهور به عنوان معین مالی واداری دادستان کل تعین شده بود، کار در کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و تدریس در پوهنتون کابل  را نیز در کار نامه دارد.

براساس فهرست  که از سوی  دادستانی کل اعلام شده است،  53 مقام این اداره شامل کسانی اند که تغییر، تبدیل و یا هم به تازگی در بست های مختلف این اداره استخدام شده اند.

به همین ترتیب، ریاست جمهوری تغییر، تبدیل و تعینات در بست ریاست های محکمه استیناف بسیاری از ولایت های کشور را نیز منظور کرده است که بر بنیاد آن برخی افراد تازه به عنوان رییس در این بست ها تقرر یافته اند.

شماری از مشاوران دادستان کل  و روسای ادارات مرکزی این اداره از جمله ریاست های منابع بشری،  بخش تحقیق جرایم، تدقیق و مطالعات، وبسیاری دیگر از مقامات این اداره نیز به تازگی تقرر حاصل کرده اند.

این در حالیست که ریاست جمهوری حدود پنج ماه پیش اعلام کرده بود که به اساس پیشنهاد قاضی القضات و دستور رئیس جمهور، بیش از 500 قاضی تبدیل و برکنار شده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟