ملا محمد رسول مخالفتش را با رهبری ملا هبت الله آخندزاده اعلام کرد

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13254

گروه جدا شده از طالبان به رهبری «ملا محمد رسول» مخالفت خود را با ملاهبت‌الله آخندزاده به عنوان رهبر جدید گروه طالبان اعلام کرده است.

عبدالمنان نیازی سخنگوی این گروه طالبان به رسانه‌ها گفته است که رهبری هبت‌الله آخندزاده برای آنها قابل قبول نیست.

وی تصریح کرده است: هبت الله ساکن ولایت قندهار است و عضو کابینه منصور می‌باشد. او در بین مردم افغانستان شناخته شده نیست.

پس از آن که مرگ ملا محمد عمر رهبر سابق طالبان تأیید شد، ملا اختر منصور به عنوان رهبر این گروه معرفی شد که تعدادی از مقامات سابق این گروه که در زمان ملا عمر از صف طالبان جدا شده بودند با وی مخالفت کردند و گروهی جدید به رهبر ملا رسول و معاونت ملا عبدالمنان نیازی تشکیل دادند.

این در حالی است که منابع روس به نقل از برخی منابع غربی اعلام کرده‌اند که دولت اشرف ‌غنی از جناح خاصی از افراد طالبان حمایت می‌کند.

در ادامه گزارش منابع روسی آمده است که آمریکا بودجه‌ای را برای کمک به افغانستان اختصاص داده که این بودجه به صورت کامل صرف حمایت از این شاخه از گروه طالبان شده است.

این منابع می‌گویند گروه «ملا رسول» که بعد از مرگ ملا عمر از گروه طالبان جدا شده است از دولت افغانستان سلاح و پول نقد کمک دریافت کرده است.

ملا رسول و برخی افرادش در مقابل دوربین شبکه بی‌بی‌سی درولایت فراه در غرب افغانستان اعلام موجودیت کرده و به گونه‌ای فعالیت خود را آغاز کردند.

افراد ملا اختر منصور از همان روزهای ابتدایی مخالفت خود را با گروه جدید اعلام داشته و علیه ان‌ها دست به اقدام نظامی زدند که ولسوالی شیندند ولایت هرات کانون این درگیریها بود.

ملا ننگیالی از افراد ملا رسول در ولسوالی شیندند از ملا صمد که به طرفداری ملا اختر عملیات کرده بود به شدت شکست خورد و همان زمان به دولت پناه برد.

ملا ننگیالی که ارتباط نزدیکی با گروه ملا رسول دارد در زمانی که افراد داعش درکشور حضور پیدا کردند به آنها پیوست و با حمایت وی این گروه ترورریستی اقداماتی را در غرب کشور انجام داد.

برخی منابع محلی در ولایت هرات می‌گویند افراد داعش با حمایت افراد ملا رسول از جمله ملا ننگیالی در غرب افغانستان پناه گرفته بودند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟