مقام های امنیتی بعد از بازگشت از پاکستان؛ اسلام آباد وعده همکاری با حکومت افغانستان را داده است

  • انتشار: ۱۲ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 36467

ویس احمد برمک وزیر امور داخله و معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی که به اسلام آباد رفته بودند می گویند؛ مقام های پاکستانی پذیرفته اند که تروریست ها از خاک این کشور به اهدافی در افغانستان حمله کرده است. آنان می گویند که مقامات پاکستانی وعده داده اند تا با افغانستان در این مورد همکاری کنند.

ویس‌احمد برمک، وزیر امور داخله و معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی در یک نشست خبری مشترک امروز (پنج‌شنبه) در بارۀ سفر اخیرشان به پاکستان، گفتند که آنان مدارک غیرقابل انکار حضور رهبری طالبان و شبکۀ حقانی را به پاکستان سپرده‌اند.

آنان می گویند که در نشست بیش ‌از یک ساعت که با رهبری سیاسی و نظامی پاکستان در اسلام‌آباد داشتند، مدارک مشخصی را در بارۀ عاملان حمله‌های هراس‌افگنانه اخیر در کابل، ننگرهار، قندهار و بخش‌های دیگر کشور، به آنان سپرده‌اند.

ویس احمد برمک  وزیر داخله گفت که آنها با نخست‌وزیر، وزیر داخله و رئیس سازمان اطلاعات نظامی (آی اس آی) دیدار داشتند و به آنها گفته‌اند که “دولت افغانستان خواهان اقدامات جدی و عملی پاکستان است، زیرا صبر و حوصله مردم افغانستان به پایان رسیده.”

وزیر داخله گفت که قرار است روز شنبه پیشرو هیاتی از پاکستان به کابل بیاید و در مورد اقدامات پاکستان به مقام‌های افغانستان معلومات بدهند.

آقای برمک گفت که  مقام‌های پاکستانی نیز  پیشنهاد کرده‌اند تا یک مکانیزم جهت‌ هم‌کاری‌ به خاطر نابودی هراس‌افگنی و تبادل اطلاعات استخباراتی میان دو کشور ایجاد گردد و افزود که در هفتۀ آینده نیز یک هیئت بلندرتبۀ دولت پاکستان به کابل سفر می‌نماید.

از سوی هم، رییس امنیت ملی افغانستان نیز گفت که شواهد حمله های اخیر که در پاکستان طرح‌ریزی شده، به طور مشخص به مقام‌های پاکستانی ارایه شده‌است.

وی اظهار امیدواری کرد که باآمدن مقام‌های پاکستانی به افغانستان بتوانند به یک اجماع کلی در برابر تروریزم برسند.

آقای استانکزی هم‌چنان گفت که در دیدارش با مقام‌های پاکستانی از آنان خواسته‌است تا اعضای گروه طالبان و شبکۀ حقانی را دولت افغانستان از آنان خواسته بوده‌اند، تحویل دهد.

پس از حمله های خونین اخیر در افغانستان به ویژه در کابل، این دو مقام امنیتی افغانستان، بامداد چهار شنبه به منظور ارایه اطلاعات مبنی بر حضور هراس افگنان در خاک پاکستان و دست داشتن این هراس افگنان در این حمله ها، به اسلام آباد رفتند و شام روز گذشته دوباره به کابل برگشتند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟