مقام فلسطینی: اسرائیل قصد دارد تا شهر قدس را کاملا یهودی بسازد

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19094

یک مقام فلسطینی می گوید؛ رهبران تعدادی از کشورهای عربی از جمله مصر و اردن با همکاری امریکا و اسرائیل قصد دارد بر شهر قدس قبله اول مسلمین سیطره کامل پیدا کند و شهر قدس را کاملا یهودی بسازد.

نائب رئیس جنبش ‘اسلامی فلسطین’ در سرزمین های اشغالی 1948 تاکید کرد که نشست مخفیانه عقبه میان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل تحت نظارت جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا، متضمن و حامل اسرار و واقعیت های خطرناکی در مورد آینده شهر قدس است.

کمال خطیب روز گذشته (شنبه) در گفت وگو با سایت خبری «الرساله نت» اظهار داشت: توطئه وقیحانه مقامات رژیم اسرائیل برای سیطره کامل بر شهر قدس و تبدیل آن به شهری کاملا یهودی، برنامه ریزی شده و در نشست مخفیانه عقبه نیز چراغ سبز به این رژیم داده شده و اعلام شد که قدس شهری کاملا یهودی است.

خطیب اظهار داشت: شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که قدس پایتخت کشور آینده یهودیان باشد و هیچ یک از آن ها حتی اشاره ای نکردند که ذره ای از خاک قدس متعلق به مسلمانان یا عرب ها است.

وی افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سایه شکست راه حل تشکیل دو کشور و به منظور حفظ آبروی خود، عملا در مسیر تحقق تشکیل یک کشور گام برمی دارد.

خطیب تصریح کرد که عباس به طور عملی در حال ترویج ایده تشکیل یک کشور است و دیگران را به پذیرش تشکیل کشور فلسطین در سینا متهم می کند تا دست پیش گرفته و این اتهامات را از خود دور کند؛ از جمله این که حماس را به تلاش برای تشکیل دولتی برای خود در غزه متهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: عباس می داند که راه حل تشکیل دو کشور عملا دیگر بی معنی است و تشکیلات خودگردان از زمان امضای توافقنامه اسلو دیگر از قدس دست کشید و آن را رها کرد تا دشمن اسرائیلی هر طور که بخواهد علیه آن دست به تجاوز زده و تلاش برای تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی آن انجام دهد.

خطیب اظهار داشت: تصمیم ممنوع کردن فعالیت جنبش اسلامی فلسطین در سرزمین های اشغالی 1948 با همکاری امارات، اردن، رژیم اسرائیل و آمریکا با هدف پاکسازی شهر قدس از وجود فلسطینیان اتخاذ شد و قدس اکنون در مرحله بسیار حساسی قرار دارد.

این مقام فلسطینی با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس، گفت: ترامپ از انتقال سفارت آمریکا به تل آویو منصرف نشده و سفر هیاتی از کنگره آمریکا به قدس به منظور بررسی موضوع انتقال سفارت اقدامی غافلگیر کننده نیست، زیرا آمریکا همچنان روی تصمیم خود اصرار دارد و قصد انتقال سفارت خود به قدس را دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، روزنامه اسرائیلی هاآرتص اخیرا فاش کرده بود که سال گذشته نشستی محرمانه میان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تحت نظارت جان کری وزیر خارجه پیشین امریکا در شهر عقبه اردن برگزار شده است.

این روزنامه اشاره کرد که در جریان این نشست جان کری پیشنهاد ارائه یک طرح صلح منطقه ای را داده که شامل به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی و احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی تحت حمایت کشورهای عربی می باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟