مقامات: با دست پر در کنفرانس بروکسل شرکت می کنیم

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصادتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15710

در حالیکه تقریبا دو هفته به کنفرانس بروکسل، برای حمایت مالی از افغانستان باقی مانده است مقامات حکومتی می گویند؛ آمادگی افغانستان برای اشتراک در این نشست کامل است و انتظار این است که حکومت با دست پر در کنفرانس بروکسل اشتراک کند.

مقامات در ارگ ریاست جمهوری، وزارت خارجه، ریاست اجرایی و وزارت مالیه می‌گویند که حکومت افغانستان، بنا بر تعهدهایی که در کنفرانس‌های لندن و توکیو کرده بود، نزدیک به همه‌ی مسایلی را که حکومت افغانستان به شهروندان و جامعه‌ی جهانی سپرده بود، انجام داده است.

در کنفرانس‌های توکیو و لندن، حکومت افغانستان در برابر همکاری‌های مالی جامعه‌ی جهانی، تعهد سپرده بود که افغانستان را به سوی خودکفایی سوق می‌دهد.

اینک منابع از حکومت افغانستان می‌گویند که حکومت، توانسته است بیشتر بخش‌های بنیادین این تعهدها را عملی کند.

به گزارش هشت صبح؛ اجمل‌حمید عبدالرحیم‌زی، سخنگوی وزارت مالیه می‌گوید: «افغانستان در کنفرانس‌های توکیو و لندن تعهد کرده بود که عواید را بلند ببرد، اصلاحات را به میان بیاورد و برای مبارزه با فساد تلاش کند.»

آقای عبدالرحیم‌زی می‌گوید که افغانستان بالاتر از سقف تعهد و تعیین‌شده در کنفرانس‌های لندن و توکیو، سقف درآمد حکومت را بلند برده است.

سخنگوی وزارت مالیه گفت که افغانستان افزون بر بلندبردن درآمد حکومت، بنیادهای اصلاحاتی را که تعهد کرده بود، گذاشته است و در پی انجام آن تلاش می‌کند.

در همین حال، وزارت امور خارجه‌ی نیز می‌گوید که آمادگی‌ها برای کنفرانس بروکسل به خوبی و زودی به‌پیش می‌رود و افغانستان خواهد توانست مانند موفقیتش در کنفرانس وارسا، از این کنفرانس نیز پیروز به‌در آید.

خیرالله آزاد، معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید: «حکومت افغانستان، نزدیک به تمامی آمادگی‌هایش را برای دریافت کمک‌های غیرنظامی از کنفرانس بروکسل تکمیل کرده است و از این کنفرانس نیز با دستآوردهای فراوان، برخواهد گشت.»

خیرالله آزاد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید: «دیدارهایی با سران کشورهای عضو ناتو، سران این سازمان و رهبران و نمایندگان حکومت وحدت ملی صورت خواهد گرفت که طبعا در آن، بر ضد حامیان هراس‌افگنی در افغانستان صحبت خواهد شد.»

نشست بروکسل به تاریخ ۴ و۵ اکتوبر، در حالی برگزار می‌شود که بر بنیاد گزارش دیدبان جهانی شفافیت، که به تازگی نشر شده، «افغانستان بازهم در جمع سه کشور آلوده‌ترینان به فساد» قرار دارد.

کنفرانس دوم بروکسل، به دنبال کنفرانس وارسا و کنفرانس اول بروکسل برگزار می‌شود. در کنفرانس‌های وارسا و بروکسل اول در سال روان میلادی، تعهد شد که سالانه بیش از سه میلیارد دالر به نیروهای نظامی افغانستان کمک شود.

قرار است در نشست دوروزه‌ی بروکسل به روزهای چهارم و پنجم اکتوبر، میزان کمک‌های غیرنظامی جامعه‌ی جهانی و به ویژه سران کشورهای عضو ناتو به افغانستان مشخص شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟