معصوم استانکزی وجود ستون پنجم در نظام را رد می کند

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24519

معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی می‎گوید که ستون پنجم در نظام وجود ندارد و این آوازه را جریان‎های سیاسی به راه انداخته اند.

آقای ستانکزی که همراه با شماری دیگر از مسؤولان نهادهای امنیتی روزگذشته (یک‎شنبه) برای پاسخ گویی در بارۀ افزایش نا امنی‎ها و رویدادهای تروریستی در پایتخت، به مجلس سنا فراخوانده شده بودند، تأکید کرد که حکومت سقوط نخواهد کرد، اما تبلیغات نادرست کشور را به سوی بحران خواهد برد.

وی گفت که ستون پنجم و ستون ششم نیست، ستون سیاسی است! رقابت های سیاسی است که باعث می شود بر افرادی اتهام زده شود که ستون پنجم در ارگ است.

هم‎زمان با این، رییس عمومی امنیت ملی و رییس عمومی پولیس وزارت امور داخله از معترضان انتقاد کردند و تظاهرات شان را در پایتخت، غیر قانونی توصیف کردند- اظهاراتی که از سوی شماری از سناتوران با واکنش تند روبرو شد.

در واکنش به این گفته‎ها، محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا که فرزندش را در تظاهرات ۱۲ جوزا  در کابل از دست داد، گفت: شما در جریان هستید که این تظاهرات از خیرخانه رفتند و تا آن‎جا رسیدند، به پولیس کسی آسیب نرسانده و همین فرزند من که شهید شده، به مردم گفته که پولیس برادرهای ما هستند؛ قانون تطبیق می‏کنند، هم‎کاری بکنید، با پولیس درگیر نشوید. تا به آخرین لحظه‌یی که پولیس یا هر جنایت کاری که بی رحمانه بر روی از این‏ها آتش می کشد.»

با این همه، رییس عمومی امنیت ملی‎ با آن‎که نا توانی در نهادهای استخباراتی را می پذیرد اما می گوید که برای مهار حمله‎های هراس افگنانه بیشتر می‎کوشند.

آقای استانکزی اظهار داشت: «ما، با وجود همۀ این نقص‏ها و همۀ این مشکلات، امروز بسیاری از دسته‎های استخبارات منطقه سر از این هم اعتراف می کنند و هم ترس دارند و تمام روز تمام تخریبات

پس از حمله‎های خونین کابل، معترضان از حکومت خواستند تا مقام‎های ارشد امنیتی را برکنار کند، خواستی که ازسوی حزب جمعیت اسلامی نیز تکرار شد، اما حکومت این درخواست معترضان را نپذیرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟