معاون وزیر خارجه آمریکا: طالبان نشان داده که آماده مذاکرات صلح نیست

  • انتشار: ۱۳ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 36496

جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در بازگشت از افغانستان می گوید؛ حملات اخیر طالبان در نقاط مختلف افغانستان نشان داد که این گروه آماده نیست، تا با حکومت افغانستان وارد مذاکرات صلح شود.

جان سالیوان، معاون وزیر خارجه ایالات متحده گفت که حملات اخیر گروه طالبان بر “غیر نظامیان بی گناه” نشان داد که طالبان آماده نیستند تا با یک “حسن نیت” با حکومت افغانستان وارد مذاکرات صلح شوند.

آقای سالیوان که سه روز قبل به کابل سفر کرده بود، روز گذشته (پنجشنبه) در مورد نتایج این سفرش در مقر وزارت خارجه امریکا در واشنگتن به خبرنگاران گفت که رهبری حکومت افغانستان تصریح کرده است که با وجود “رویداد های غم انگیز” اخیر شرایط لازم را برای کشاندن گروه طالبان به میز مذاکره مساعد خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه امریکا افزود که استراتژی جدید واشنگتن برای افغانستان روی افزایش فشارهای نظامی، اقتصادی و سیاسی بر طالبان تمرکز دارد تا از این طریق طالبان مجبور شوند به مذاکره رو بیاورند.

جان سالیوان، معاون وزارت خارجه امریکا در پیوند به این واکنش رئیس جمهور ترامپ گفت که در استراتژی جدید واشنگتن برای افغانستان هیچ ضرب الاجل و یا جدول زمانی برای آغاز مذاکرات با طالبان وجود ندارد و آغاز این مذاکرات وابسته به شرایط است.

جان سولیوان همچنین گفت که در دیدار با اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی روی همکاری های امنیتی بین کابل و واشنگتن نیز بحث شد و هیئت امریکایی بر برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری “به موقع، معتبر و همه شمول” تاکید ورزید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟