مریم منصف به عنوان وزیر زنان دولت کانادا انتخاب شد

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 16983

مریم منصف به تازگی به عنوان وزیر زنان در دولت جاستین ترودو انتخاب شده است، وی به عنوان اولین زنی که اصلیت افغانستانی دارد و به این مقام دست پیدا می کند.

وی اولین زن افغان تباری است که در حکومت کانادا به عنوان وزیر زنان انتخاب شد، خانم منصف  پیش از این به عنوان وزیر نهادهای دموکراتیک کانادا فعالیت می‌کرد.

نخست وزیر کانادا در پی‌انجام تغییراتی در کابینه حکومت این کشور مریم منصف را به عنوان وزیر زنان این کشور تعیین کرده است.

قابل یاد آوری است بانو منصف به جای خانم پی‌هجدو تعیین شده و او از سوی نخست وزیر این کشور به عنوان وزیر کار تعیین شده است.

منصف در سال 1985 میلادی به دنیا آمده است و می گوید، والدین وی به دلیل بی ثباتی در افغانستان و بعد از مشکلات امنیتی فراوانی که در این کشور به وجود آمد، از این کشور مهاجرت کردند؛ مهاجرتی که با مرگ پدر همراه بود.

وی در نهایت در سال 1996 به همراه خانواده خود و وقتی یازده ساله بوده، به عنوان مهاجر به کانادا وارد شده و در ایالت اونتاریو مستقر می شود؛ جایی که شروع فعالیت های وی به عنوان یک شهروند کانادایی و در نهایت رسیدن به مقام وزارت در این کشور بود.

خاطر نشان باید کرد که مریم منصف در اکتبر ۲۰۱۵ به عنوان نماینده منطقه انتخاباتی پیتربورو- کوارتا در ولایت انتاریو به پارلمان کانادا راه یافته و همزمان سمت وزارت نهادهای دموکراتیک در این کشور را به سن ۳۰ سالگی بر عهده گرفته است.

خانم مریم منصف از پدر و مادری افغانی تبار در ایران به دنیا آمده است.

حزب لیبرال کانادا، قدیمی ترین حزب فدرال در این کشور است و به شکل کلی در مرکز طیف سیاسی در کانادا قرار دارد. این حزب حد فاصل و حد تعادلی در بین حزب محافظه کار و حزب حزب دموکراتیک نوین کاناداست.

این حزب در اغلب برهه های تاریخی سیاست کانادا بر سیاست های فدرال در این کشور مسلط بوده و تنها در قرن 20 به مدت تقریبی 69 سال قدرت را در دست داشته است؛ یعنی بیش از هر حزب دیگری در کل دنیای توسعه یافته. از همین روی گاهی به استعاره این حزب را به نام حزب حکومت مدار طبیعی خطاب می کنند.

در سال 2015 برخی تصمیم گیری های مهم در سیاست کانادا توسط این حزب گرفته شد؛ از جمله کاهش سبد مالیاتی قشر متوسط این کشور، هزینه های گسترده در آموزش و سلامت، مقابله با گازهای گلخانه ای و مانند آن.

هم اکنون جاستین ترودو 45 ساله، رهبر این حزب به عنوان بیست و سومین نخست وزیر کانادا فعالیت می کند که بعد از جو کلارک، رتبه دوم جوان ترین نخست وزیر کانادا را داراست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟